Další Češi zažili stresující cestu na Mallorcu. Třicet hodin z nich byli bezdomovci na dvou letištích

25. 06. 202413:12
Další Češi zažili stresující cestu na Mallorcu. Třicet hodin z nich byli bezdomovci na dvou letištích
foto: Čtenář PrahaIN.cz/Nedobrovolná noc na letišti v Zurychu

Sezóna letních dovolených začíná a cestovní kanceláře mají napilno. Ne vždy ale vysněný pobyt dopadne dle očekávání. Své by o tom mohli vyprávět cestující z Mallorky, kteří strávili na cestě do Prahy celkem osmadvacet hodin. PrahaIN.cz o nich informovala v minulých dnech hned třikrát.

Na naši redakci se nyní obrátila Lenka M. I ona si jako cíl své dovolené vybrala Mallorcu. A také její cesta trvala déle než čtyřiadvacet hodin.

Dovolenou si s rodinou vybrala na Baleárských ostrovech prostřednictvím cestovní kanceláře Invia. Ta zájezd objednala u Coral Travel. Letadlo společnosti Eurowings mělo odletět v pátek 21. června v 6:05 ráno. Standardně let na Mallorcu trvá okolo 2,5 hodin. Na hotelu nakonec skončili po třiceti hodinách.

„Máme to do Prahy daleko, vyjížděli jsme kolem druhé ráno, abychom byli ve čtyři na letišti. Ze začátku všechno probíhalo normálně, odbavili jsme se, prošli všechny kontroly, usadili jsme se v letadle a rozjeli se. Jenže motor nasál zajíce, který běžel přes cestu, tak jsme nemohli vzlétnout,“ sdělil naší redakci cestující Lenka.

Nikdo nic neřekl

Letadlo se vrátilo na stojánku a lidé museli vystoupit. „Nikdo nám nic neřekl, měl nám přijít e-mail s informacemi, který do dneška nepřišel. Let byl ohlášený jako zrušený. Cestovka s námi nekomunikovala, Eurowings také ne,“ říká.

Vzhledem k tomu, že společnost ten den žádný jiný let neměla, cestující nevěděli, co dělat. „Někdo si koupil let s jiným dopravcem, aby se na hotel dostal ještě ten den. Na letišti nás zůstalo několik a nevěděli jsme, co dál,“ dodala.

Zhruba ve tři hodiny odpoledne se ozvala Coral Travel, ať si cestující hlavně nekupují letenky na vlastní pěst, že jim to pak nikdo neproplatí.

Pomoc našli až u Czech Airlines Handling, která jim pomohla zařídit náhradní let. Akorát s přestupem v Curychu.

Jedna noc jako týden pobytu

Po téměř celé noci a celém dni na pražském letišti do Curychu odletěli v pátek v 19:00. Pak je ale čekala další noc na letišti, protože na Mallorku se odlétalo v 6:00 ráno.

Druhá noc na letišti. Autor: PrahaIN.cz

„Spali jsme jak bezdomovci na lavičkách. Nikdo nám nic neřekl, nikdo nic nevěděl, jen nám vždy řekli, ať čekáme, že se ozvou. Do dnešního dne nemáme žádnou omluvu, prostě nic. Přes třicet hodin jsme pořádně nespali a přišli o den dovolené, který jsme měli zaplacený,“ popsala turistka.

S delegátkou měli sraz v hotelu až v pondělí. Sepsali reklamaci s tím, že společnost má třicet dnů na vyjádření. O jeden ztracený den by prý dovolená prodloužit šla. Lidé by si však tuto noc navíc museli zaplatit sami. A její cena vycházela dráž než celý pobyt.

Na zmíněný let jsme se dotazovali také cestovní kanceláře. „V tomto případě bylo letadlo již připraveno k odletu, bohužel ale z důvodu technické závady musel být let nečekaně zrušen těsně před odletem. V takovém případě letecký dopravce překnihuje klienty na nejbližší dostupné lety. Klientům, kteří náš kontaktovali s prosbou o pomoc, jsme poskytli podporu při zajištění náhradního letu ve spolupráci s leteckým dopravcem,“ uvedla za Coral Travel pro PrahaIN.cz Klára Hálková.

Společnost Eurowings na naše dotazy nereagovala. 

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných