foto: Se svolením Dopravní podnik Praha (stejně jako ostatní snímky v článku)/Midibus Solaris
Od soboty 6. listopadu 2021 bude ke zlepšení dostupnosti areálu Psychiatrické nemocnice Bohnice zavedena nová midibusová linka 235 z Troji do areálu Psychiatrické nemocnice v Bohnicích.Nová linka zároveň celoročně posílí stávající spojení linkou 236 mezi přívozem v Podhoří, Zoologickou a Botanickou zahradou v Troji a bohnickým sídlištěm.
Linka celoročně posílí stávající spojení linkou 236 mezi přívozem v Podhoří, Zoologickou a Botanickou zahradou v Troji a bohnickým sídlištěm. Trasa midibusu povede z Podhoří přes Zoologickou zahradu, Botanickou zahradu Troja, Krakov, Odru, Řepínskou a bude končit v Nemocnici Bohnice. V areálu Psychiatrické nemocnice přibude dalších pět zastávek s názvy Hlavní vrátnice, Centrální terapie, Interna, Ředitelství a Divadlo Za plotem. Linku bude provozovat Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP).
Otevírání PL Bohnice Pražanům
„Zavedení této linky je pro mne symbolem otevírání Psychiatrické nemocnice Bohnice Pražanům a současně popřením mýtu o nebezpečnosti lidí s duševním onemocněním. Vnímám to jako první krok k praxi běžné v zahraničí, kdy se péče pro lidi s psychiatrickým onemocněním vysouvá z velkých ústavních zařízení a přesouvá se do místních komunit v podobě multidisciplinárních týmů a problémy se tak mohou řešit v místě z komunitních zdrojů. Na této přeměně spolupracuje Hlavní město Praha s Ministerstvem zdravotnictví jako zřizovatelem Psychiatrické nemocnice Bohnice. Věřím, že areál se postupně stane přirozenou součástí Bohnic a bude využíván i pro občanskou vybavenost Pražanů v okolí bydlících,“ uvedla radní hl. m. Prahy pro oblast sociální politiky a zdravotnictví Milena Johnová (PRAHA SOBĚ).
Podle náměstka primátora Petra Hlaváčka (Spojené síly pro Prahu) areálu nemocnice doposud chybělo potřebné a důstojné obsloužení. Cílem vedení Prahy je, aby vše bylo v přijatelné docházkové vzdálenosti. „Nejen veřejnou vybavenost, ale právě i přístup k městské hromadné dopravě. Říkáme tomu město krátkých vzdáleností. K areálu bohnické nemocnice byl doteď přístup velice omezený s dlouhou docházkovou vzdáleností k některým pavilonům. Velice proto vítám zprovoznění midibusové linky 235, která přispěje ke zkvalitnění pražské městské hromadné dopravy,“ uvedl.
Co je midibus
Midibusy jsou malé autobusy, který je dlouhý 7 až 9 metrů. V Praze pomáhají zlepšovat dopravní obslužnost v okrajových částech, nebo tam, kde se standardní autobusy nevejdou. První midibusová linka byla v Praze zavedena v roce 2003.
V Praze ke konci roku 2020 existovalo celkem 142 autobusových linek v délce 1802,6 kilometrů. Průměrná cestovní rychlost činí 24,94 kilometrů za hodinu a přepraví ročně 222.885 lidí. Celkem má Praha 1241 autobusů různých typů. Na ulici tak můžeme potkat nízkopodlažní Solaris U 10,5, nízkopodlažní Solaris BN 8,9LE, Karosu B951 a B961, Citybus, Citelis, Crossway a další.
Autobusy SOR a Karosa
Městké autobusy (čísla linek od 100-250) jezdí od pěti hodin ráno do půl jedné v noci. Noční linky (čísla linek od 901-916) pak pokrývají zbytek dne. Pražané a Středočeši se setkávají ještě s takzvanými příměstskými autobusy, které jsou číslovány od 300 do 799 a s nočními příměstskými autobusy (čísla linek 951-960).
Psali jsme
Dopravní podnik hl. m. Prahy aktuálně vypsal dvě zakázky k plánované lanovce Podbaba – Troja – Bohnice. Jde o veřejnou zakázku na projektanta…