Do stanice metra Muzeum prosakuje voda, podle DPP je to způsobené rekonstrukcí
foto: Rudolf Komár pro PrahaIN.cz/Příprava na novou tramvajovou linku
Do vestibulu stanice metra Muzeum prosakuje voda. Podle vedoucího tiskového oddělení pražského dopravního podniku (DPP) Daniela Šabíka jde o očekávané průsaky způsobené rekonstrukcí stropní desky stanice, z níž dělníci kvůli pracím odstraňují hydroizolaci.
Prosakování vody se podle něj dá očekávat po celou dobu prací. Rekonstrukce a posílení stropní desky stanice je součástí nedávno zahájené stavby tramvajové trati v horní části Václavského náměstí.
Cestující v pražské MHD si mohli v posledních dnech všimnout, že ve vestibulu stanice kbelíky či plachta zachycují stropem prosakující vodu. Podle Šabíka nejde o nic neočekávaného, protože dělníci kvůli rekonstrukci a posílení stropní desky postupně odstraňují její hydroizolaci. „Do doby, než bude oprava dokončena a bude nainstalována nová hydroizolace, bude k průsakům docházet,” řekl ČTK.
I když aktuálně je sucho, voda se drží v dutinách od posledních dešťů. „Rozšířili jsme zábor tak, aby byl v maximální míře pod tím, kde zhotovitel pracuje a kde jsou odkryté hydroizolační vrstvy,” uvedl Šabík. I tak se podle něj voda může dostat i mimo ohrazenou plochu. Jde o daň za to, že stanice je i v době prací funkční, dodal. „Chtěli jsme to udělat tak, aby probíhaly práce s lokálním záborem a v maximální míře byl zachován provoz stanice,” řekl.
Rekonstrukce stropní desky stanice je součástí budování tramvajové trati v horní části Václavského náměstí, která začala koncem června a potrvá tři roky. Stavba zhruba 550 metrů dlouhé tratě od Národního muzea doprostřed náměstí vyjde na 1,24 miliardy korun. Úpravy čekají také horní část náměstí, dolní část město rekonstruovalo dřív. Tramvaje v horní části Václavského náměstí jezdily do roku 1980, o jejich návratu rozhodlo minulé vedení města.
Tagy
Speciály