Dopravní kolaps se nekoná. Řidiči jsou při objíždění Malé Strany ukáznění

02. 02. 202321:30
Dopravní kolaps se nekoná. Řidiči jsou při objíždění Malé Strany ukáznění
foto: Jakub Mračno, PrahaIN.cz/Malá strana, Ilustrační foto

Výměna kolejí uzavřela tramvajové tratě na Malé Straně v úseku mezi Klárovem a Újezdem. To starostka Prahy 1 Terezie Radoměřská (TOP 09) kritizovala jako závažný zásah do dopravy v centru města. Dopravní kolaps se však nekoná.

O průběhu prací se šla starostka první městské části v úterý 31. ledna dokonce sama přesvědčit, jak je uvedeno na webu Prahy 1.Připojili se k ní také radní pro dopravu Vojtěch Ryvola (ANO) a představitelé pražsého dopravního podniku.

Zajímalo je zejména, jak postupují práce na prvním z uzavíraných úseků v Letenské ulici od křižovatky s Klárovem po budovu Ministerstva financí České republiky. Zjišťovali také, jak se s obtížnou situací vypořádávají cestující a řidiči.

„Výluka tramvajové dopravy je pro spoustu občanů omezující, ale co se týká aut, většina řidičů objízdné trasy respektuje,“ uvedla Terezie Radoměřská. Dodala také, že se její dramatické vize předpovídající naprostý kolaps zatím nepotvrdily.

Zpoždění se koná, ale jen v řádu několika minut

I my můžeme její slova potvrdit, protože jsme místem sami projížděli. Spoje, kterých se výluka týká, sice nabírají drobné zpoždění, ale pouze v řádu několika minut. Vše je navíc poměrně čitelně značeno a autobusy náhradní dopravy fungují velmi dobře.

Zpoždění se však díky změnám tras týká i linek, které místem přímo neprojíždějí, ale pohybují se například po Smetanově nábřeží nebo na Malostranské. Na o několik málo minut delší cestu se tak budou muset připravit i cestující využívající linek číslo 2 nebo 17.

V průběhu naší cesty jsme nezaznamenali ani žádného tápajícího řidiče. Vše vypadá, že probíhá hladce, že se cestující i řidiči s uzavřením vypořádali dobře. Sami můžeme jen doufat, že to tak i vydrží.

Tragické představy se nanaplnily

„Hrůzostrašné představy se nenaplnily – díky všem motoristům, kteří respektují objízdné trasy. Moc bych si přál, aby to v podobném duchu pokračovalo i nadále. Pokud by chtěl někdo vidět, jak to tady nyní vypadá, ať přijde pěšky, přijede na kole nebo na koloběžce, nejlépe vlastní. Z auta tu nic neuvidíte, auty se nyní těmto místům vyhněte, abychom v klidu a včas dokázali udělat, co je třeba,“ prohlásil radní Vojtěch Ryvola.

Uzavírka navíc otevřela úplně nové prostory právě pro pěší, cyklisty a koloběžkáře. Ulice, po kterých jindy proudí jedna tramvaj za druhou, a na kterých ještě nezačaly stavební práce, jsou teď liduprázdné a je tak možné se po nich v klidu projít.

Uzavřeno bude až do konce března

První úsek oprav by měl skončit 16. února. Následovat budou práce v Karmelitské ulici od Malostranského náměstí ke křižovatce s Hellichovou ulicí. Poslední etapa se bude týkat Újezdu, od křižovatky s Hellichovou až po Vítěznou ulici. Kompletní dokončení prací je stanoveno na 31. března.

„Koleje už dosloužily. Některé kolejnice by třeba ještě dva tři roky vydržely, ale ta nejhorší místa jsou už opravdu ve velmi špatném stavu,“ zdůvodnil nutnost oprav technický ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy Jan Šurovský.

Výluka a s tím související změna tras se týká tramvajových linek 15, 20, 22, 23, 32, historické linky 42 a nočního spoje 92. Zavedeny jsou autobusy náhradní dopravy.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných