Dopravní podnik napojí Holyni a Slivenec na tramvajovou trať
foto: DPP/Budova dopravního podniku
Pražský dopravní podnik získal pravomocné stavební povolení. Potřeboval jej na stavbu tramvajové trati z Holyně do Slivence. Ta bude mít kolem 600 metrů. Veřejnou zakázku na zhotovitele vypíše v létě. Na stavbu bude chtít získat také peníze z evropských fondů.
Výstavbu trati z Barrandova do Holyně započal Pražský dopravní podnik už loni. Zprovozněna by měla být během tohoto jara. Náklady na výstavbu trati se pohybují kolem 170 milionů Kč.
„V okolí nové trati vyroste nová městská čtvrť pro 8 tisíc lidí. V okamžiku nastěhování už tam budou mít přivedenu tramvaj, která je pohodlně dostane do centra města. Napravujeme historickou chybu, kdy okrajové městské části trpěly tím, že do nich nevedly koleje a místní se musely spoléhat pouze na autobusy,“ uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Trať z Holyně do Slivence měří 500 metrů i se smyčkou celkem 600 metrů. Součástí budou i dvě protilehlé zastávky Slivenec přímo v obratišti. Z Holyně povedou koleje ke křižovatce ulic U Náhonu a K Barrandovu. Před ní se obloukem stočí k ulici U Náhonu, kterou překříží, a dále povedou na západ podél ulice K Barrandovu. Obratiště Slivenec by mělo být pouze jednokolejné se dvěma předjízdnými kolejemi. Ty slouží převážně k zastavování vlaků či tramvají a odbavování cestujících. Vejde se do ní až deset nejnovějších tramvají typu 15T.
„Nyní je potřeba dokončit majetkoprávní vypořádání stavby, připravit projekt na stavbu a zadávací dokumentaci pro veřejnou zakázku na zhotovitele. Vyhlásit ji plánujeme během letošních letních prázdnin. Stavět bychom chtěli začít co nejdříve, bude ale záležet na průběhu tendru. Zahájení stavby předpokládáme na jaře příštího roku,“ uvedl technický ředitel Pražského dopravního podniku Jan Šurovský.
Psali jsme
Vítr ve čtvrtek nekomplikuje jen provoz na silnicích a na železnicích, ale svou sílu ukazuje i na ruzyňském letišti. Německý Airbus přerušil…
Tagy
Speciály