Dopravní podnik testuje nové orientační tabule, lidem se moc nelíbí

11. 09. 202216:32
Dopravní podnik testuje nové orientační tabule, lidem se moc nelíbí
foto: Facebook Dopravní podnik hlavního města Prahy/Nové informační tabule se testují na Palmovce

Už od pondělního rána mohou cestující metra linky B ve stanici Palmovka v praxi vyzkoušet nové značení a orientační tabule Jednotného informačního systému (JIS). Pražanům se ale nový vzhled moc nelíbí.

O spuštění pilotního testování informoval na Facebooku Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP). Tabule v novém designu byly zatím nainstalovány v západním vestibulu stanice Palmovka, směrem od Libeňského mostu.

Instalace bude ale probíhat celý týden. Nový vzhled by měl za tu dobu získat celý západní vestibul a také polovina nástupiště. Zbytek stanice zůstane ve starém. Cestující tak budou moci obě verze informačního systému porovnat hned na místě.

Nový vzhled čeká i Háje, Karlovo náměstí a Palackého náměstí

Testovacím prostorem pro nové tabule by se měly brzy stát také stanice Háje a Karlovo náměstí. Spuštěno bude i testování 3D nosičů. Palackého náměstí by se pak mělo dočkat nové grafiky informací o povrchové dopravě a také nových fyzických navigačních prvků pro pěší.

Ke vzhledu systému, čitelnosti, srozumitelnosti i správné funkci budou mít cestující možnost se vyjádřit v rámci plánovaného průzkumu. Pražská integrovaná doprava ho chce spustit na podzim, a to jak přímo ve stanicích metra, tak na internetu.

Na tvorbě jednotného informačního a navigačního systému Čitelná Praha se společně s DPP podílí Magistrát hlavního města a Pražská integrovaná doprava (PID). Mezinárodní graficko-designérskou soutěž na novou podobu informačních tabulí, která byla vyhlášena loni v září, vyhrálo české studio Side2. Projekt by měl Prahu proměnit v čitelné a moderní město a nabídnout místním i turistům jednodušší a přehlednější orientaci při cestování městem.

Pražany nové tabule příliš nepřesvědčily

Z Facebookových komentářů ale vyplývá, že cestujícím se nový vzhled příliš nezamlouvá. Stěžují si hlavně na nečitelnost a rozporuplné reakce vyvolalo i černé pozadí tabulí. Další výtky putují k velikosti písmen a nedostatečně značené bezbariérovosti.

„Zvláště je roztomilé to přesvícení tmavého podkladu, kdy se z něj stává světle šedý a většina písma v horní části panelů tak nesplňuje požadavek normy, pokud jde o minimální kontrast. Pokud to zkoušet v ostrém provozu, tak už s finálním nasvícením. No a jestli to má být nasvíceno takhle prasácky jen zářivkama nahoře, tak to teda velký špatný,“ okomentoval jeden z uživatelů.

Přidali se i ostatní cestující: „Musím říct, že tohle je zase krok zpět..., jelikož tohle přehledné moc není, minulá cedule byla lépe viditelná, a hlavně člověk se rychle zorientoval, ale tady to bude pomalejší.“

„Bezbariérové značení je nově zmatečné..., mohlo zůstat dle starého systému. Označení aktivní stanice, tam, kde se člověk nachází..., za mě lepší, když je to podbarvené, viz stará verze... a další drobnosti. Na všech linkách je několik stanic, kde se vystupuje na druhé straně vůči směru jízdy, přiznám se, že stále nechápu, že se nedokážeme inspirovat Paříži co Londýnem a naznačit to tam... stačila by čárka formou pomlčky, nad konkrétní stanici. Takže barvy ok, ale vždycky musíme změnit všechno, a to dle mého názoru není dobře,“ navrhuje další z Pražanů.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných