DPP podepsal smlouvu na monitoring a pasportizaci druhého úseku metra D

02. 01. 202417:10
DPP podepsal smlouvu na monitoring a pasportizaci druhého úseku metra D
foto: Vít Hassan pro PrahaIN.cz/Dopravní podnik Praha

Pražský dopravní podnik (DPP) podepsal smlouvu s konsorciem firem „Krtek D monitoring II”, které provede takzvaný geotechnický monitoring a pasportizaci stavby druhého úseku metra D mezi stanicemi Olbrachtova a Nové Dvory, při nichž bude sledovat stav domů nad stavbou metra nebo stav inženýrských sítí.

Cena zakázky činí 580 milionů korun. ČTK to dnes sdělil Ondřej Kubát z tiskového oddělení DPP. Konsorcium tvoří šest firem GeoTec-GS, která jej vede, SG Geotechnika, INSET, GEOtest, Angermeier Engineers a PUDIS. Dodavatele nyní DPP vyzval k zahájení prací.

DPP začal linku D stavět loni. První část vyjde na 14,5 miliardy korun a jako první vzniká úsek z Pankráce na Olbrachtovu. DPP stále řeší tendr na stavebníka druhého úseku z Olbrachtovy na Nové Dvory, kdy výběr dodavatele nyní posuzuje antimonopolní úřad.

„Díky uzavření smlouvy s dodavateli geotechnického monitoringu a pasportizace stavby druhého úseku metra D jsme se ve výstavbě metra D posunuli o další krok. Odeslání výzvy dodavatelům k zahájení prací umožní v nejbližších týdnech samotné zahájení vstupní pasportizace objektů v oblasti potenciálně ovlivněné budoucí stavbou. Tento krok musí předcházet zahájení vlastních stavebních prací na tomto úseku,” uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski.

Cílem pasportizace je popis a hodnocení stavu budov, které jsou nad budoucím tunelem metra, a to jejich nadzemní i podzemní části. Řeší rovněž studně, zapuštěné bazény, zídky, ploty nebo stávající tunely metra a inženýrských sítí. Odborníci také zjistí dynamickou odolnost objektů a stanovení přípustné dynamické zatížení déle působícími otřesy a vibracemi. Stav domů bude následně zkontrolován ještě jednou před samotným zahájením stavby.

Geotechnický monitoring se potom skládá z monitoringu stávajících objektů a monitoringu raženého díla. Při výstavbě metra D budou převažovat práce prováděné hornickým způsobem, proto musí podnik při ražbě vyhodnocovat vývoj případných pohybů na povrchu a v blízké zástavbě. „Zjednodušeně si lze monitoring představit jako osazení měřících bodů na sledovaných objektech a jejich pravidelné či on-line sledování a vyhodnocování,” uvedl Kubala. Podle výsledků měření pak stavebníci případně upravují postup prací.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných

Diskuse

DOPORUČUJEME

(součástí bloku jsou reklamní sdělení, která nejsou redakčního charakteru)

Kam dál?