FlixBus zavedl servisní poplatek a prodává jedno sedadlo dvakrát

03. 03. 202418:10
FlixBus zavedl servisní poplatek a prodává jedno sedadlo dvakrát
foto: PrahaIN.cz/FlixBus, ilustrační obrázek

Společnost FlixBus je jedním z nejvýraznějších autobusových dopravců v Evropě. Na území České republiky provozuje řadu pravidelných spojů. Cestující ale překvapila novinka v podobě servisního poplatku, který k ceně jízdenky přidává 9 korun. Nejnovější verze rezervační aplikace navíc hlásí problémy, jedno sedadlo totiž prodává dvěma cestujícím.

Na naši redakci se obrátili cestující, které překvapila novinka v rezervačním systému společnosti FlixBus. Novinkou je nevratný servisní poplatek ve výši 9 korun, který společnost přidává k ceně každé rezervace.

„Překvapilo mě to. Není to sice moc peněz, ale když k tomu připočítám ještě rezervaci sedadla, která stojí 15 korun a na ta nejlepší místa dokonce 30, tak mi to dohromady vyjde na skoro 150 korun za jednu cestu. A to musím jízdenky kupovat dostatečně v předstihu, jinak bych platil i dvojnásobek,“ uvedl cestující, který pravidelně využívá linku FlixBus mezi Plzní a Prahou.

Poplatek má zlepšit kvalitu nabízených služeb

Na poplatek jsme se zeptali přímo dopravce. Podle vyjádření tiskového mluvčího Tomáše Beránka se tím společnost snaží zlepšovat kvalitu nabízených služeb a podporuje inovace.

„Jsme hrdí na naši zákaznicky přívětivou rezervační platformu a snažíme se, aby byla rezervace co nejjednodušší a nejpohodlnější. Servisní poplatek je malý poplatek účtovaný společností Flix, který nám pomáhá financovat nezbytné investice. Servisní poplatek je poplatek vybíraný přímo společností Flix, protože Flix je technologická a rezervační platforma, kterou cestující využívají pro své rezervace. Automaticky se připočítává ke konečné hodnotě cesty,“ uvedl na dotaz PrahaIN.cz Beránek.

Dodal ještě, že cílem společnosti je umožnit udržitelné a cenově dostupné cestování pro každého. Proto se prý snaží nabízet co nejdostupnější ceny všem cestujícím a udržovat konečné rezervační ceny na co nejnižší úrovni. „Ke konečné hodnotě cesty se automaticky připočítává poplatek za služby. Tento poplatek je samozřejmě zahrnut v částce uvedené jako kupní cena před potvrzením cesty,“ uzavřel k servisnímu poplatku.

Cestující se dohadovali o sedadla

Podle cestujících se ale v poslední době vyskytl v rezervační aplikaci ještě jeden problém. Závažnější. Několik sedadel prý totiž systém umožňuje zakoupit dvakrát. V autobusech tak vzniká chaos, kdy mají dva cestující řádně zaplacené a zarezervované stejné sedadlo.

„Nakonec jsme se vešli, ale lidi se tu najednou začali dohadovat, kdo má kde rezervaci. Systém totiž prodal dvěma stejnou sedačku. Když přišla řidička, říkala, že skoro vždycky zdvojené jsou řady 1, 11 a 20. Ještě povídala, že když se ten problém snažila nahlásit na vedení, že se jí tady lidi běžně hádají o místa, nedovolala se,“ informoval nás cestující, který situaci zažil na vlastní kůži.

Společnost se problém snaží řešit

I na to jsme se společnosti zeptali. O problému prý ví a snaží se ho řešit: „Jednalo se o jednotky případů v tisících vypravených spojích. Dle našich informací k těmto problémům výjimečně dochází u autobusů s částečnou rezervací sedadel (takových spojení ubývá, jelikož se postupně přechází na plné rezervace). U linek jezdících v Česku, jsme již na plnou rezervaci přešli, a proto se s problémem na domácích linkách nesetkáváme.“

Ani na mezinárodních spojích se ale podle mluvčího ještě nestalo, že by se problém nezvládl vyřešit na místě přesazením cestujícího. Pokud by ale k něčemu takovému skutečně došlo, postupovalo by se refundací jízdného nebo proplacením alternativní přepravy dle přepravních podmínek.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných