foto: Bára Richterová, PrahaIN.cz/Tankodrom mezi opravenými úseky
Rozsáhlá rekonstrukce silnice mezi Mukařovem a Kozojedy na hlavním tahu na Kutnou Horu je téměř u konce. Provoz je plynulý a silničáři jen dokončují poslední drobnosti. Řidiči si tak po dlouhých čtyřech a půl měsících konečně oddychli. Jenže ne na dlouho. Neoblíbené semafory se na úsek zřejmě brzy vrátí.
O tom, že oprava byla potřeba, nemůže nikdo, kdo tudy jezdí, pochybovat. Silnice byla ve velmi špatném stavu. Obrovské díry, trhliny a vyjeté koleje byly téměř všude. Aby se auta nerovnostem vyhnula, musela zasahovat do pruhu v protisměru.
Součástí opravy byla také obnova nefunkčního odvodnění komunikace, pročistění příkopů, výměna svodidel, obnova vodorovného dopravního značení, úpravy se dočkaly také přechody pro chodce.

Již opravený úsek. Autor: PrahaIN.cz
Zhotovitelem opravovaného úseku silnice I/2 v úseku Mukařov-Kozojedy v délce 4,3 kilometrů byla společnost PORR, která se zavázala provést opravu za necelých 92 milionů korun bez DPH.
Vzhledem k tomu, že podle Ředitelství silnic a dálnic místem projede průměrně 11 tisíc vozidel denně, rekonstrukce znamenala pro řidiče peklo. Práce na silnici probíhaly ve třech fázích a vždy se jezdilo jedním směrem.
Peklo na silnici
Mezi řidiči nenáviděné přenosné semafory se na silnici poprvé ukázaly 12. dubna, postupně se posouvaly a zmizely až 30. srpna. Místní vymýšleli objízdné trasy, aby nemuseli trávit svůj čas v kolonách. Nutno podotknout, že průjezd přes některé z nich byl postupem času zakázán.
Provoz ve špičce, a to v době od 7-17, byl řízen kyvadlově pracovníky, mimo špičku zde úřadoval právě semafor. „Po dobu celé opravy lze očekávat kolony přes Vyžlovku a značné omezení již tak špatného komfortu bydlení u hlavní silnice, což bude nutné strpět,“ informoval web Vyžlovky.
Psali jsme
Invaze vojsk Varšavské smlouvy do Československa se uskutečnila 21. srpna 1968. Česká republika si v pondělí připomíná pětapadesát let…
Řada těch, kteří dojíždí do práce do Prahy, jezdili ale mimo špičku. Relativně krátká kolona, kdy jeden semafor svítil červeně zhruba čtyři minuty, se tak protáhla klidně i na dvacet minut.
S nepříjemnostmi se také potýkali místní, kteří bydlí u hlavní silnice, ti přišli o příjezd do svého domu vozem. Uzavřen byl také přístup do některých ulic.
Dne 31. srpna tak řadě lidí spadl kámen ze srdce. Silnice byla opět volně průjezdná.
Všem ale vrtal hlavou krátký úsek, kde zhruba 150 metrů silnice v Louňovicích nebylo opraveno. Vzhledem k tomu, že šlo o prostřední část rekonstrukce, nikdo nechápal, proč po opraveném úseku následuje 150 metru „tankodromu“ a poté je opět nový asfalt.

Tento krátký úsek místní nechápou. Autor: PrahaIN.cz
Dalších deset týdnů
Ptali se místní, situace se řešila na facebookových skupinách. Ptali jsme se i my.
Tento úsek se bude opravovat znovu. Práce jsou naplánovány na zhruba dalších deset týdnů.
„Rekonstrukci vozovky silnice I/2 na trase Mukařov – Kozojedy máme v plánu dokončit do půlky září. Přibližně 160 metrů dlouhý kus cesty, který zůstal neopraven, je navazující akcí. Od 18.9. z této části silnice budeme tvořit připojovací pruh z areálu budoucí školy, která v těchto místech bude budována místním sdružením obcí, které jsou jejími zřizovateli. Práce máme naplánovány na deset týdnů a maximálně se vynasnažíme, aby to dopravu na této páteřní komunikaci ovlivnilo minimálně,“ uvedl pro PrahaIN.cz za ŘSD Jiří Veselý.
Dobrovolný svazek obcí LOŠBATES, který vznikl za účelem vybudování nové svazkové základní školy, řeší výstavbu vlastní základní školy již téměř sedm let. Stavební povolení přišlo po více než roce od podání žádosti před několika dny. Nyní se bude soutěžit zhotovitel stavby.
Původně se počítalo s tím, že svůj provoz zahájí v září příštího roku. To se ale téměř jistě nestihne.