FOTO: První trable nových trolejbusů na pražské letiště

12. 03. 202416:02
FOTO: První trable nových trolejbusů na pražské letiště
foto: Georgi Bidenko, PrahaIN.cz/Velkokapacitní trolejbusy Škoda Solaris 24

Ve středu 6. března bylo uvedeno do provozu dvacet nových trolejbusů. Ty byly ihned po focení na pražském letišti a slavnostním uvedení za přítomnosti skoro stovky hostů nasazeny do ostrého provozu. Trolejbusy nahradily autobusy číslo 119, které na letiště jezdily z Nádraží Veleslavín. Neuplynul ani týden a do redakce dorazilo hned několik fotografií od čtenářů, na kterých jsou zachyceny trolejbusy v problémech.

Trolejbusy Škoda Solaris 24 na nové lince 59 jsou většinu cesty připojeny k trolejím a část cesty mezi Terminálem 3 a Terminálem 1 absolvují na baterie. Náklady na vybudování infrastruktury byly zhruba 354,5 milionu korun, nákup vozů vyšel na 623,2 milionu korun. Vůz má délku 24,7 metru a kapacitu 180 cestujících, z toho 54 míst je k sezení.

Právě okolo jeho délky panovaly obavy, zda takto dlouhé vozidlo nebude způsobovat problémy v provozu.

Naše redakce dostala hned několik fotografii od čtenářů, kteří trolejbus zachytili v problémech.

První fotografie nepojízdného trolejbusu je pořízena kousek před Nádražím Veleslavín, kde je za vozem umístěn výstražný trojúhelník. Trolejbus díky své délce skoro 25 metrů zablokoval celý pruh a výrazně komplikoval provoz při ranní špičce na Evropské ulici.

Nepojízdný trolejbus. Autor: Čtenář PrahaIN.cz

Další trolejbus je zachycen na zastávce Nová Šárka. U něj je viditelné, jak se na zastávku téměř nevejde. Zadní část vozu po zastavení v zastávce výrazně vyčnívá do jízdního pruhu a řidiči, aby se vyhnuli srážce, musí rychle zareagovat a buď zcela zastavit nebo rychle přejet do sousedního pruhu, a to i přesto, že je zde plná čára.

Trolejbus se nevejde na zastávku. Autor: Čtenář PrahaIN.cz

Zajímavá je i další fotografe, kde náš čtenář nafotil na trolejbusové lince 59 náhradní autobus s klasickým naftovým pohonem.

Návrat klasického autobusu. Autor: Čtenář PrahaIN.cz

„U trolejbusů Škoda Solaris 24m došlo po několika dnech od zahájení plného provozu ke vzniku dílčích technických závad na více vozech. Nejedná se nicméně o žádnou sériovou závadu. I přes plánovanou provozní rezervu třech trolejbusů tak musel DPP na některé oběhy linky č. 59 dočasně nasadit kloubové naftové autobusy. Konsorcium výrobců vzniklé závady průběžné řeší a vozy po opravě jsou ihned vraceny do provozu. Část řešených závad se týká seřízení technických komponent či elektrovýzbroje vozidla, další část má pravděpodobně souvislost se zatím malou praxí pražských řidičů s řízením trolejbusů. Zde samozřejmě probíhá upozorňování a opakované školení příslušných řidičů. Společně s dodavateli věříme, že se jedná pouze o krátkodobý dočasný stav a disponibilitu vozidel se podaří brzy navýšit na plné pokrytí plánovaného vypravení 17 vozů v pracovní dny,“ uvedla pro PrahaIN.cz Aneta Řehková, tisková mluvčí pražského dopravního podniku.

Místo trolejbusu metro

PrahaIN.cz měla na slavnostním zahájení možnost hovořit se starostou Prahy 6 Jakubem Stárkem (ODS), který uvedl, že by byl potěšen, kdyby trolejbusy jednou nahradilo metro. Nás také zajímalo, co se s trolejbusovou linkou stane v roce 2030, kdy má na letiště jezdit vlak.

„Myslím, že linka bude pokračovat, vlak primárně neřeší otázku napojení letiště, ale jak se říká, že je to trať Praha – Kladno s odbočkou na letiště. Pro mě osobně by bylo potěšením, kdyby jednou tento trolejbus přestal fungovat v návaznosti, že by se prodloužilo metro na konec Prahy,“ uvedl Jakub Stárek.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných