foto: Jan Svoboda, PrahaIN.cz/Doprava na Praze 3
Pražské ulice mají za sebou nejbrutálnější stavební sezonu za mnoho let nazpátek. Pro koaliční hnutí PRAHA SOBĚ je to důvod k sebechvále. „Konečně jsme dostali Prahu z nejhoršího,“ vzkázalo občanům. A pokud se jim to nezdá, mají si prý vzpomenout na časy Béma nebo Krnáčové.
„Do oprav komunikací jsme investovali rekordních 2,5 miliardy korun - pro představu, vloni to bylo 1,6 miliardy korun. A to jde jen o investice TSK. Díky tomu máme hotovo 153 velkých investičních staveb a přes 3 000 akcí běžné údržby,“ vypočítává Čižinského hnutí a zásluhy připisuje svému náměstkovi pro dopravu Adamu Scheinherrovi.
„Včera jsme otevřeli P+R parkoviště pro téměř 900 aut, rozšiřujeme Strakonickou o jeden pruh, stavíme nové tramvajové tratě nebo dva mosty přes Vltavu,“ pokračuje výčet úspěchů.
Neprůjezdné ulice v řadě čtvrtí příspěvek taktně obešel formulací „velkým tématem byla v Praze vždy koordinace staveb“. V některých případech, kdy se uzavřelo hned několik sousedních tras, se prý dalo mluvit dokonce o průšvihu.
„Bylo jich ale v porovnání s předchozí érou naprosté minimum a týkaly se především náhlých havárií,“ tvrdí Scheinherrovo hnutí. Koordinace podle něj běží, třeba na Argentinské se stihlo současně osm oprav. „Stálo to pot a krev, ale dopadlo to perfektně,“ přišla další pochvala.
Navíc prý náměstek začal více naslouchat chodcům, kteří doposud byli v pražské dopravě až těmi posledními. Jako příklad uvádí přechod u Národního muzea.
Někteří prý ale úspěchy Hřibovy koalice nechtějí vidět. „Opozice už teď žhaví hnojomety - jako kdyby ODS zapomněla, že to byla ona, kdo měl v Praze primátory od roku 1991 až do roku 2013. Mýt si ruce se nestydí ani ANO, jehož primátorka ODS (po roční vládě TOP 09) vystřídala,“ konstatuje hnutí. Chudák dopravní radní si prý kvůli tomu užil několik výživných měsíců plných velkých emocí a neustálého vysvětlování.
Psali jsme
Vize radního pro dopravu Scheinherra překonává jen fantazie pražských recesistů. Jeho nejnovější nápad na přepravování babiček s nákupy…
Příspěvek končí nechtěně gastroenterologickým zvoláním „zácpa i emoce z ní pominou, zatímco opravená Praha zůstane“.
Optimismus Čižinského hnutí bohužel nesdílel Marek Stoniš, šéfredaktor Respektu a obyvatel čtvrti Praha 7, odkud koaliční hnutí na zteč velkého magistrátu vypochodovalo. Zejména proto, že internetoví specialisté z PRAHA SOBĚ příspěvek doplnili obrázkem se všemi opravami, co v Praze proběhly, od Přezletic po Černošice.
„Přivést za miliardy korun z kapes Pražáků hlavní město do totálního dopravního kolapsu, mnohde bohužel nevratného, a pochlubit se na Facebooku, jakože to dělám nejlépe v dějinách Prahy, to je propagandistický výkon vpravdě goebbelsovského střihu,“ pravil šéfredaktor.
Obrovské množství zelených teček na obrázku ale podle něj může označovat místa, kde nakrknutí občané příštího října hnutí PRAHA SOBĚ mohou vyhnat.
Psali jsme
Dopravní situace v ulicích Vinohradská, Jana Želivského a Votická je již několik měsíců velmi komplikovaná. Vinohradská ulice je v místě…