foto: Informační systém EIA/Velký dálniční most Pražského obchvatu u Suchdola
Výstavba Pražského okruhu na severu města citelně chybí. V současnosti se posunula její výstavba zase o krok dál. Celý projekt mezi Ruzyní a Březiněvsí byl totiž na konci srpna předán pro zahájení řízení posouzení vlivu na životní prostředí (EIA).
Tato stavba se dotýká deseti katastrálních území hlavního města Prahy – Bohnic, Březiněvse, Dolních Chaber, Lysolají, Nebušic, Přední Kopaniny, Sedlece, Suchdola, Čimic a Ďáblic a také dvou katastrů v území Středočeského kraje – Zdib a Horoměřic. Informaci přináší web městské části Dolní Chabry.
Ministerstvo životního prostředí teď bude posuzovat ohromné množství materiálů. Nejde jen o seznámení se s přesnou trasou obchvatu, technickými výkresy a parametry, ale i s vizualizacemi budoucích staveb. Součástí dodaných materiálů a přílohových složek je i například budoucí dopravní prognóza v lokalitě, kde se píše, jak by se kvantitativně měla v budoucnu lokalita po dopravní stránce vyvíjet.
Dálniční most při pohledu z přírodní památky Sedlecké skály. Zdroj: Informační systém EIA
Kdo všechno ke studii přispívá?
Dalšími materiály jsou například hluková nebo rozptylová studie. Ani tím však seznam příloh nekončí. Ministerstvo životního prostředí bude mít k dispozici i vliv stavby na veřejné zdraví, vliv na krajinný ráz, změny klimatu. Své si k problematice stavby řekli i hydrogeologové, archeologové, dendrologové a ochranáři přírody. O vyjádření byli požádáni i odborníci na migrační tahy zvířat.
Jak bude sever města vypadat?
A jak by měla stavba vypadat v reálu? Suchdolská stavební část Pražského okruhu skončí tunelem Rybářka. Ten vlastně povede pod celou lokalitou Suchdola, pod jeho starou i novou zástavbou i pod Českou zemědělskou univerzitou.
Most přes Drahaňské údolí nebude rozhodně tak vysoký jako most přes kaňon Vltavy. Zdroj: Informační systém EIA
Tento tunel bude ukončen až téměř na hraně Vltavy u přírodní památky Sedlecké skály. Na něj přímo naváže vltavský most přes Sedlecký kaňon řeky. Most překoná přírodní památku Zámky na pravém břehu Vltavy a pak bude most překonávat chráněnou oblast Čimického údolí.
To se stane formou soustavy dopravních staveb složené z tunelu Zámky – západ, mostem přes Čimické údolí a tunelem Zámky – východ. Za ním bude následovat mimoúrovňová křižovatka s přivaděčem Čimice.
Mosty, tunely, víceúrovňová křížení
Střídání mostů a tunelů bude pokračovat. Koneckonců i samostatná výstavba a připojení přivaděče Čimice bude součástí poměrně dlouhého mostu přes Drahaňské údolí. Ten bude dlouhý zhruba 600 metrů a překlene nejen samotné údolí, ale i velký rybník v údolí. Na most naváže tunel Dolní Chabry – Zdiby, který bude končit dalším velkým mimoúrovním křížením. Tentokrát se silnicí II. třídy číslo 608.
Křížení Pražského dálničního obchvatu s přivaděčem Čimice. Zdroj: Informační systém EIA
Pak bude následovat velký dálniční kříž, který propojí jak budoucí dálniční pražský obchvat, tak i dostavěnou dálnici D8 směrem na Ústí nad Labem a Drážďany.
Psali jsme
Dostavba dálničního Pražského obchvatu, který je značen jako D0, se po letech spánku probouzí. Svědčí o tom řada indicií. Jednou z nich je…
Tady mezi Čakovicemi a Březiněvsí vznikne velký komplex mimoúrovňových křižovatek i budoucí obchvat Březiněvsi.
Tunel na dálničním obchvatu Prahy. Ponese jméno Zámky - východ. Netradiční název se odvíjí od lokality přírodní památky Zámky s krásným výhledem na Vltavu. Zdroj: Informační systém EIA
Odsud bude pokračovat dálniční obchvat D0 dál směrem na Satalice.
Posouzení podle pravidel EIA by mělo znát své výsledky zhruba do konce letošního roku.