Jak změní sever Prahy dálniční obchvat? Podívejte se

05. 09. 202308:56
Jak změní sever Prahy dálniční obchvat? Podívejte se
foto: Informační systém EIA/Velký dálniční most Pražského obchvatu u Suchdola

Výstavba Pražského okruhu na severu města citelně chybí. V současnosti se posunula její výstavba zase o krok dál. Celý projekt mezi Ruzyní a Březiněvsí byl totiž na konci srpna předán pro zahájení řízení posouzení vlivu na životní prostředí (EIA).

Tato stavba se dotýká deseti katastrálních území hlavního města Prahy – Bohnic, Březiněvse, Dolních Chaber, Lysolají, Nebušic, Přední Kopaniny, Sedlece, Suchdola, Čimic a Ďáblic a také dvou katastrů v území Středočeského kraje – Zdib a Horoměřic. Informaci přináší web městské části Dolní Chabry.

Ministerstvo životního prostředí teď bude posuzovat ohromné množství materiálů. Nejde jen o seznámení se s přesnou trasou obchvatu, technickými výkresy a parametry, ale i s vizualizacemi budoucích staveb. Součástí dodaných materiálů a přílohových složek je i například budoucí dopravní prognóza v lokalitě, kde se píše, jak by se kvantitativně měla v budoucnu lokalita po dopravní stránce vyvíjet.

Dálniční most při pohledu z přírodní památky Sedlecké skály. Zdroj: Informační systém EIA

Kdo všechno ke studii přispívá?

Dalšími materiály jsou například hluková nebo rozptylová studie. Ani tím však seznam příloh nekončí. Ministerstvo životního prostředí bude mít k dispozici i vliv stavby na veřejné zdraví, vliv na krajinný ráz, změny klimatu. Své si k problematice stavby řekli i hydrogeologové, archeologové, dendrologové a ochranáři přírody. O vyjádření byli požádáni i odborníci na migrační tahy zvířat.

Jak bude sever města vypadat?

A jak by měla stavba vypadat v reálu? Suchdolská stavební část Pražského okruhu skončí tunelem Rybářka. Ten vlastně povede pod celou lokalitou Suchdola, pod jeho starou i novou zástavbou i pod Českou zemědělskou univerzitou.

Most přes Drahaňské údolí nebude rozhodně tak vysoký jako most přes kaňon Vltavy. Zdroj: Informační systém EIA

Tento tunel bude ukončen až téměř na hraně Vltavy u přírodní památky Sedlecké skály. Na něj přímo naváže vltavský most přes Sedlecký kaňon řeky. Most překoná přírodní památku Zámky na pravém břehu Vltavy a pak bude most překonávat chráněnou oblast Čimického údolí.

To se stane formou soustavy dopravních staveb složené z tunelu Zámky – západ, mostem přes Čimické údolí a tunelem Zámky – východ. Za ním bude následovat mimoúrovňová křižovatka s přivaděčem Čimice.

Mosty, tunely, víceúrovňová křížení

Střídání mostů a tunelů bude pokračovat. Koneckonců i samostatná výstavba a připojení přivaděče Čimice bude součástí poměrně dlouhého mostu přes Drahaňské údolí. Ten bude dlouhý zhruba 600 metrů a překlene nejen samotné údolí, ale i velký rybník v údolí. Na most naváže tunel Dolní Chabry – Zdiby, který bude končit dalším velkým mimoúrovním křížením. Tentokrát se silnicí II. třídy číslo 608.

Křížení Pražského dálničního obchvatu s přivaděčem Čimice. Zdroj: Informační systém EIA

Pak bude následovat velký dálniční kříž, který propojí jak budoucí dálniční pražský obchvat, tak i dostavěnou dálnici D8 směrem na Ústí nad Labem a Drážďany.

Tady mezi Čakovicemi a Březiněvsí vznikne velký komplex mimoúrovňových křižovatek i budoucí obchvat Březiněvsi.

Tunel na dálničním obchvatu Prahy. Ponese jméno Zámky - východ. Netradiční název se odvíjí od lokality přírodní památky Zámky s krásným výhledem na Vltavu. Zdroj: Informační systém EIA

Odsud bude pokračovat dálniční obchvat D0 dál směrem na Satalice.

 Posouzení podle pravidel EIA by mělo znát své výsledky zhruba do konce letošního roku.

 

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných