foto: Barbora Novotná, PrahaIN.cz/Barrandovský most, květen 2022
Chystá se letošní část rekonstrukce Barrandovského mostu. I když pražský magistrát připravuje tiskovou konferenci až na pondělí, my vám podobu uzavírek dokážeme představit už dnes.
Předehrou k další etapě náročné opravy Barrandovského mostu bude noční uzavírka jedné z nájezdových ramp.
K ní dojde ve čtvrtek 16. března zhruba od půlnoci. Uzavírka rampy se předpokládá zhruba na tři až čtyři hodiny.
Zvedáme rampu
Půjde o jednu z nejvytíženějších nájezdových ramp, a to z ulice K Barrandovu doprava na Barrandovský most. V těchto nočních hodinách bude před samotnou rekonstrukcí mostu celá rampa hydraulicky zvednuta, budou zkontrolována ložiska, na kterých sedí a zkontroluje se také usazení samotné rampy do betonového tělesa mostu.
Z hlediska vytíženosti této dopravní cesty se zdvihání provádí v nočních hodinách v době nejmenšího provozu. I přesto však řidiči musí počítat podle webu opravujemeto.cz se zdržením až 30 minut.

Letošní uzavírky Barrandovského mostu. Zdroj: opravujemeto.cz
Na příjezdových komunikacích i na celém mostě bude snížena maximální rychlost. Objízdná trasa zavede řidiče z Barrandova na Smíchov do ulice Strakonické a dále do ulic Moulíkova a Nádražní do lokality Smíchovského nádraží. Odsud budou řidiči vedeni zpět na těleso Barrandovského mostu.
Opravy mostu na obou březích
Téměř současně bude zahájena druhá etapa rekonstrukce mostu. Od března budou prováděny přípravné práce, které nebudou omezovat dopravu po nejvytíženějším českém mostě. Omezení nastanou až od května do srpna tohoto roku.
Psali jsme
V letošním roce čeká silnice v Praze několik významných oprav. Mezi nejdůležitější patří další fáze rekonstrukce Barrandovského mostu, stavba…
V tomto období bude zcela uzavřena výše uvedená nájezdová rampa z ulice K Barrandovu na Barrandovský most. A také severní část jižního Barrandovského mostu. Uzavřeny tedy budou dva levé jízdní pruhy na mostní konstrukci směrem ze Smíchova na Jižní spojku.
Počet jízdních pruhů se v obou směrech sníží ze čtyř na tři. Ze smíchovské strany budou řidiči během rekonstrukce jezdit po dvou vloni opravených jízdních pruzích a v jednom jízdním pruhu v protisměru, tedy na severním Barrandovském mostě. Ze směru z Jižní spojky na Smíchov a na Barrandov se bude nově jezdit ve třech pravých jízdních pruzích na severním mostě.
V obou směrech budou dva pruhy ze tří průjezdné a jeden odbočovací.
Uzavření silnic pod mostem
Opravovat se ale bude i už zmiňovaná Barrandovská rampa, ale také dilatační závěry na jízdních pruzích ve směru od Smíchova. To si vyžádá uzavření levého jízdního pruhu na Strakonické ulici a zneprůjezdnění silnic pod Barrandovskou rampou.
V průběhu léta pak dojde na opravy dilatačních závěrů na branickém břehu. I tady bude omezen provoz v jednom jízdním pruhu. V létě si také letošní etapa rekonstrukce vyžádá dočasné omezení tramvajového provozu směrem na Braník a Modřany.
V pondělí 13. března chce Magistrát hlavního města Prahy představit nejen podrobný časový rozvrh oprav, jejich finanční náročnost, ale také podrobné varianty objízdných tras.
Brutalistický skvost
Barrandovský most je nejvytíženější dopravní tepnou v zemi. Společně s Holešovickým železničním mostem jde o jediné dva pražské mosty, které přetínají Vltavu šikmo. Most je postaven ve stylu brutalismu. Výstavba podle návrhu inženýrů Jiřího Hejnice a Pavla Tripala a architekta Karla Filsaka byla zahájena v roce 1978 a o deset let později dokončena. Nikdy však nebyl most dostavěn v původním rozsahu, řada ramp totiž chybí a už nikdy asi nebudou dostavěny.