foto: Patrik Pašek, PrahaIN.cz (stejně jako ostatní fotografie v článku, pokud není uvedeno jinak)/Značka na konci Rozvadovské spojky
Už se toho o nich napsalo mnoho a stále nepřestávají udivovat, a to nejen řidiče, ale i dopravní experty. Řeč je o cyklopruzích, které jsou mnohdy řešeny tak nešťastně, že nad nimi zůstává rozum stát. Několik zajímavých míst jsme pro vás zmapovali.
Hlavní město v roce 2021 investovalo do infrastruktury pro pěší a cyklisty 370 milionů korun, což je nejvíce v novodobé historii.
Vzniklo 21 kilometrů cyklostezek a legalizovaných chodníků nebo téměř 30 kilometrů cyklopruhů.
Nová cyklo infrastruktura v Praze. Foto: Městem na kole
Náměstek primátora Prahy pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha sobě) před nedávnem navíc představil plány hlavního města pro nadcházející cyklistickou sezónu.
Praha dle jeho slov reaguje i na vývoj zapříčiněný pandemií Covid-19, kdy objem bezmotorové dopravy v minulém roce ve městě nebývale rostl.
Minulý rok město zaznamenalo na sčítačích o více než milion průjezdů cyklistů více. Cyklistická doprava rostla o 38 procent oproti roku 2019.
Každá nová nebo opravená silnice bude vždy s cyklopruhem
Celá problematika vyhrazených pruhů pro cyklisty je poměrně obsáhlá, ale ve zkratce se dá říct, že již několik let je v platnosti vyhláška, která nařizuje, aby s každou rekonstrukcí vozovky byl vyhrazen i pruh pro cyklisty.
Často i přes odpor dopravních policistů a expertů se tak děje a výsledky jsou mnohdy bizarní. Redakce PrahaIN.cz se rozhodla několik míst zmapovat a přinést čtenářům vhled do pražské cyklo dopravy.
Bucharova ulice / Rozvadovská spojka
Začneme poměrně zostra. Doslova infarktovou situaci zažívají hlavně řidiči jedoucí po Rozvadovské spojce (konec dálnice D5 směrem od Plzně) směrem do Motola.
Nejenže na konci dálničního úseku je čeká zatáčka o úhlu 360 stupňů, ale zároveň na jejím konci se kříží s cyklisty, na které upozorňuje unikátní dopravní značka - POZOR, KŘÍŽENÍ S CYKLISTY.



Plzeňská ulice
Plzeňská ulice je krásnou ukázkou toho, jak to dopadne, když se nejdřívě dělá a teprve pak přemýšlí. Cyklopruhy jsou namalovány jak směrem do centra, tak i směrem z centra Prahy.
Nicméně, nedlouho po dokončení pruhů bylo zjištěno, že řešení není ideální a pruhy pro osobní auta jsou poddimenzovány. Řešení je nasnadě, původní přeškrtat a zmatek ještě navýšit. A výsledek? Podívejte se.



Psali jsme
Litr nejprodávanějšího benzinu Natural 95 se aktuálně u čerpacích stanic v Česku prodává v průměru za 36,20 koruny, před týdnem byl o 18…
Jeremiášova ulice
Při putování po bizarnostech pražské cyklodopravy jsme zavítali i do okolí Velké Ohrady a ani tady jsme nebyli zklamáni.
Frekventovaná Jeremiášova ulice má unikát ve sdílení pruhu pro hromadnou dopravu s cyklisty.



Tím to ale nekončí
Je potřeba upozornit, že zdokumentovaný „cyklobizár“ nekončí jen v těchto případech. Míst, u kterých zůstává rozum stát, je po metropoli nespočet.
Často kritizované je řešení v okolí Hlávkova mostu a Bubenského nábřeží, tristní je situace také na Podolském nábřeží a často kritizované jsou mimo jiné cyklopruhy i v Chlumecké a Modřanské ulici.
Pokud i vy narazíte při svých cestách na „unikátní“ řešení cyklodopravy po metropoli, budeme rádi, když místo zdokumentujete a fotku zašlete na facebookový profil PrahaIN.cz.
Psali jsme
NEUVĚŘITELNÉ FOTO Co udělá jedna dopravní šipka s nepozorným řidičem, mohli na vlastní oči vidět chodci i cestující na pražských Vinohradech.…
Psali jsme
Letecká společnost Smartwings přistála s letounem Boeing 737 MAX 8 v Antarktidě. Přistání na Troll Airfield v severním cípu Antarktidy…