foto: Georgi Bidenko, PrahaIN.cz/Parkoviště, ilustrační obrázek
Kapacitní parkovací dům P+R o šesti podlažích by měl v Hostivici vzniknout v rámci modernizace železniční tratě mezi Prahou, Ruzyní a Kladnem. Sloužit bude cestujícím, kteří tam vůz zanechají na celý den a pro další cestu využijí vlak.
Žádost o stavební povolení na šestipodlažní parkovací dům byla podána na konci loňského roku. Jak informuje tisková zpráva Středočeského kraje, radní vzali na vědomí návrh smlouvy o spolupráci na jeho vybudování s městem. Schválení dokumentu doporučili také krajskému zastupitelstvu.
„Naším dlouhodobým záměrem je dostat co nejvíce lidí z aut do prostředků hromadné dopravy. Této myšlence ale musíme jít naproti a nabídnout kvalitní a komfortní infrastrukturu. Parkoviště P+R, kde mohou lidé svůj vůz na celý den bezpečně a levně zaparkovat, tento cíl jednoznačně plní. Dům vyroste v těsné blízkosti železniční stanice Hostivice,“ uvedl ve zprávě Petr Borecký (STAN), radní pro oblast veřejné dopravy.
Na výstavbě se bude podílet Středočeský kraj a Hostivice
Smlouva počítá s tím, že na výstavbě parkoviště budou spolupracovat Hostivice se Středočeským krajem. Dům dle předpokladů nabídne 480 míst k stání a jeho stavba bude stát asi 450 milionů korun.
Hlavním investorem má být kraj, který se zároveň zavázal zajistit zpracování předprojektové a projektové přípravy, zadání a provedení staveb, dohled nad projektovou přípravou, technický dozor, správu, provoz a údržbu či majetkoprávní vypořádání pozemků.
Vedení Hostivic už znění dokumentu odsouhlasilo v prosinci. Ve smlouvě se zavazuje k darování pozemků, zanesení do územního plánu nebo odsouhlasení připojení stavby domu na místní komunikaci.
Psali jsme
TISKOVÁ KONFERENCE: Nová pravidla pro parkování v hlavním městě představil v úterý 5. prosince náměstek primátora pro oblast dopravy Zdeněk Hřib…
Parkoviště P+R nabízí levné celodenní parkování
Parkovací dům by měl po svém zprovoznění fungovat v režimu Park & Ride, tedy zkráceně P+R. Jak informuje web parking.praha.eu, jde o záchytná parkoviště, jejichž výhodou je snadný přístup k MHD.
Ve vybraných lokalitách je možné na nich automobil zanechat bezplatně na 12 hodin, anebo na 24 hodin za paušální cenu 50 či 100 korun. Parkoviště P+R jsou vhodná pro ty, kdo do Prahy dojíždějí za prací, ale i pro příležitostné návštěvníky. Kromě nízké ceny získají řidiči díky návaznosti na hromadnou dopravu volnost pohybu po celém městě i bezpečné parkování v klidné a dostupné lokalitě.
Parkoviště pro kola nese označení B+R
Jak dále informuje web Pražské integrované dopravy, na území hlavního města fungují ještě další dva režimy parkování. Pod písmeny B+R, tedy Bike & Ride, se skrývají záchytná parkoviště pro kola. Nacházejí se u stanic metra nebo na nádražích. Stojany jsou v provozu od 4 hodin ráno do zhruba 1 hodiny v noci. Jde přitom o nezpoplatněnou službu. Jejich účelem je, aby tam cyklisté zanechali svá kola a na další cestu se vydali hromadnou dopravou.
Poslední typ parkování nese označení K+R, neboli Kiss & Ride. Jde o místa pro krátkodobé zastavení, která jsou situována u některých stanic metra a železnice. Slouží pro rychlé vystoupení nebo nastoupení spolucestujících do osobního automobilu.