foto: Vít Hassan pro PrahaIN.cz/Úřad městské části Praha 7
Obyvatelé Prahy 7 se konečně dočkají. Dlouho očekávané spojení Letné a Holešovic, které vznikne v rámci modernizace železnice, by mohli chodci a cyklisté využívat už na konci letošního roku. Více než 100 let staré rozdělení Sedmičky tak definitivně padne.
O průchodu pro pěší a cyklisty přes Bubny informuje tisková zpráva Prahy 7. Propojit má ulice Veletržní a Dělnická, čímž výrazně zkrátí cestu mezi Holešovicemi a Letnou. Asi 4 metry široká asfaltová komunikace by mohla začít sloužit už na konci roku.
„O zbudování průchodu přes Bubny jsme dlouho velmi stáli a v minulosti jsme opakovaně hledali řešení, které by občanům umožnilo procházet přes území kolem nádraží mezi Veletržní a Dělnickou ulicí. Je proto skvělou zprávou, že nyní v souvislosti s modernizací dráhy došlo k dohodě všech vlastníků pozemků a začíná vznikat vytoužený průchod, který mnoha lidem výrazně zjednoduší a zlepší život v naší městské části,“ uvedl starosta Prahy 7 Jan Čižinský (Praha sobě).
Komunikace bude vznikat půl roku
V současné době na místě probíhají přípravné práce. Realizaci celého projektu má na starosti Správa železnic. Asfaltová komunikace o šířce 4 metry pro pěší a cyklisty bude vznikat následujícího půl roku, otevřít by se tedy mohla už v září. Povede od křižovatky Bubenské a Veletržní ulice ke křižovatce Argentinské a Dělnické. Po celé délce se počítá s jejím osvětlením a oplocením. V místě křížení s provizorní tratí na Kralupy pak povede pod zemí.
„Přínosy modernizace trati procházející Holešovicemi pocítí i jejich obyvatelé. Železnice přestane tvořit bariéru v území, díky nové zastávce u Výstaviště se navíc zlepší dopravní obslužnost. Lidé z jejího okolí tak dostanou novou možnost cestování veřejnou dopravou,“ informoval generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Psali jsme
Letos v listopadu to bude přesně 140 let, co se sedmá městská část, tehdy pojmenovaná Holešovice-Bubny, připojila k Praze. Celý rok se proto…
Stavba je zatím dočasná
Průchod je zatím koncipován jako dočasná stavba, a to z důvodů budoucí urbanizace celého území Bubnů. Obyvatelé budou moci komunikaci využívat v průběhu modernizace železniční dráhy a výstavby nového nádraží, stejně jako po dokončení těchto staveb až do finálního řešení území.
Detailní fotky projektu, který přibližuje přesnou trasu nové komunikace, sdílel starosta městské části také na svém facebookovém profilu. V komentářích navíc přiblížil, že první stavby budoucí okolní zástavby by mohly začít dle jeho odhadů vznikat zhruba za pět let.
V Bubnech vznikne obrovský brownfield
V Bubnech by totiž měl vzniknout jeden z největších a nejdůležitějších pražských brownfieldů. Po dokončení v roce 2040 nabídne 11.000 bytů pro 25.000 obyvatel. Podle informací z webu Prahy 7 by měl navíc jeden z největších brownfieldů uvnitř města využívat teplo a chlad z plánovaného Energocentra u Ústřední čistírny odpadních vod v Bubenči.
„Projekt Energocentra využívá teplo odpadních vod, které se čistí na Císařském ostrově. Každou vteřinu čistírnu opouští tři metry kubické vyčištěných odpadních vod, které mají i v nejchladnějších měsících teplotu vyšší než 10 stupňů. Máme obrovskou příležitost využít tuto vodu pro získávání tepla až pro třetinu Prahy. Funguje to s úspěchem už desítky let v Dánsku nebo ve Švédku a není důvod, aby tomu tak nebylo i u nás. Splašky jsou navíc jediná surovina, které bude mít Praha vždy dostatek,“ uvedl náměstek pražského primátora Petr Hlaváček (STAN).
Pro topení a chlazení by ho mohla využívat také budoucí Vltavská filharmonie, která by měla vyrůst nedaleko metra Vltavská.