Loňská ztráta DPP na jízdném mezi 750 miliony až miliardou

19. 01. 202220:36
Loňská ztráta DPP na jízdném mezi 750 miliony až miliardou
foto: Markéta Šálková, PrahaIn.cz/Metro, ilustrační foto

Ztráta pražského dopravního podniku (DPP) na jízdném způsobená poklesem počtu cestujících pandemií covidu-19 by za loňský rok mohla být mezi 750 miliony až miliardou korun. To je meziročně méně. Přesnou částku podnik nyní zjišťuje. Na dotaz ČTK to dnes řekl generální ředitel DPP Petr Witowski. Předloni podnik na jízdném tratil zhruba 1,4 miliardy korun. Největší úbytek cestujících zaznamenal DPP na jaře 2020.

„Dá se říct, že rok 2021 obecně nebyl z hlediska propadu tržeb tak výrazný jako v roce 2020. Počítáme, že propad by mohl být okolo tři čtvrtě až jedné miliardy. Já si optimisticky myslím, že okolo tři čtvrtě miliardy korun," řekl Witowski.

Dopravní podnik v současné době dává dohromady účetní závěrku za loňský rok. Přesnou částku, o kolik na jízdném loni přišel, tak bude znát po jejím dokončení. DPP je největší městská firma a provozuje MHD.

Pokles trvá

Největší propad v průběhu pandemie zaznamenala pražská MHD při první vlně pandemie od 11. března do 26. května 2020, kdy ubylo oproti běžnému stavu až 83 procent cestujících. V půlce března tehdy klesl počet cestujících v metru z více než milionu denně na 200.000 lidí. Počet cestujících se následně zvyšoval a snižoval podle pandemických vln. Dosud se nedostal na úroveň před pandemií.

Kvůli covidu není možné od tohoto pondělí nastupovat předními dveřmi a prostor v jejich blízkosti je za první řadou sedadel oddělen páskou a sedadla v první řadě nelze využívat. Přední dveře se neotevírají ani u starších typů tramvají a rovněž zde je prostor prvních dveří od zbylé části salónu pro cestující oddělen páskou. Lidé nastoupí všemi dveřmi pouze u nejnovějších typů, kde je kabina řidiče zcela oddělena.

 Kvůli snížení kontaktu zaměstnanců se změnila organizace práce na dispečincích a střídacích bodech řidičů a strojvedoucích. V případě zvyšujícího se počtu pozitivně testovaných je podnik připraven například navýšit přesčasy nebo využije zaměstnance pracující na dohodu a případně posune termíny pravidelných školení řidičů.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných