foto: Archiv PrahaIN.cz/Barrandovský most
Hlavní město hledá možnosti, jak navýšit kapacitu průjezdnosti nejdůležitější dopravní tepnou v Praze. Společnost SATRA připravila pro pražský magistrát a pro Technickou správu komunikací (TSK) návrhy dopravního řešení, které by zjednodušily průjezd vozidel po Městském okruhu.
V tiskové zprávě magistrátu je popsána Varianta V0, která spočívá v úpravě vodorovného dopravního značení, kdy se nepřerušovanou bílou čárou oddělí levý jízdní pruh ve směru z centra ze Zlíchovského tunelu a bude tak sloužit pouze pro pohyb na Městském okruhu (MO) ve směru na Jižní spojku, bez možnosti dalšího průpletu.
V tomto jízdním pruhu se také počítá se zvýšením maximální povolené rychlosti na 80 km/hod.
Toto řešení je však výrazně ovlivněno dodržováním dopravních předpisů ze strany projíždějících řidičů, kteří musí dodržovat pravidlo o nepřejíždění přes plnou čáru.
Předpokladané uvedení do provozu se plánuje na zimní období v roce 2022 a 2023, mezi první a druhou etapou rekonstrukce Barrandovského mostu, počítá se s jeho následným vyhodnocením.
Na facebookovém profilu pražského náměstka primátora pro oblast dopravy Adama Scheinherra (Praha sobě), se o schopnosti některých řidičů dodržovat předpisy objevily pochybnosti a padl návrh na fyzické oddělení pruhů pomocí zábran. Taková možnost je však neprůchozí ze strany policie.

Status z facebooku Adama Scheinherra
Počítá se s užitím bílé čáry s vodorovnou strukturou, tzv. baretami, které mají i akustický efekt, což je pro řidiče sice nepříjemné, ale ne nebezpečné.

Plánovaná podoba dopravního značení / foto: facebook Adama Scheinherra
Změna značení za mostem Barikádníků
Pražští řidiči si možná vzpomenou na nepříjemnou situaci z počátku loňského léta, kdy TSK přemalovala dopravní značení za mostem Barikádníků v ulici V Holešovičkách. Vytvořením dvou pruhů z nájezdu z Povltavské ulice ve směru z tunelu Blanka došlo k tomu, že z původního levého průjedného pruhu se musí řidiči řadit do pravého, což mělo za následek zpomalení dopravy a vznik dlouhých kolon v ulici Argentinská.
Na dotaz redakce PrahaIN.cz, zda nehrozí obdobná situace, kdy změna značení pomůže vyřešit jeden problém, tedy zmírnění kolon u výjezdu z tunelu Blanka, ale způsobí problémy v jiném místě, sdělil Adam Scheiherr, že v případě dopravního značení na Barrandovskémm mostě se jedná o jinou situaci, protože jízdní pruh zde již existuje a půjde pouze o jeho oddělení plnou čárou.
Uvedené řešení bylo vybráno na základě sběru dat specializovanými pracovníky realizovaným v průběhu oprav mostu Barrandovského mostu.
Co se týká situace v ulici V Holešovičkách, vyjádřil se náměstek Scheinherr, že po počátečních problémech se situace s kolonami postupně uklidnila a dnes se dá říci, že se vybrané řešení osvědčilo. V současné době již bylo provizorní žluté dopravní značení na vozovce nahrazeno pruhy v typické bílé barvě.
Psali jsme
POLITICI VLASTNÍMI SLOVY Náměstek primátora hl. m. Prahy za Praha sobě na svém Facebooku 3. srpna k rekonstrukci Barrandovského…