foto: PrahaIN.cz/Zrušený spoj z úterý 17.9. 2024
Na server PrahaIN.cz se obrátil třiačtyřicetiletý Pavel Kozohorský z Valašského Meziříčí. Ačkoli se nepříjemnost udála v úterý, dodnes se s ní nemůže smířit. Nepomohla ani vydatná večeře, jak sám řekl, natož vysvětlení zmíněného přepravce.
Za jeho rozlíceností stojí zrušený spoj směrem na Bohumín. Z Prahy měl původně odjet v úterý ve 20:19. Ačkoli si Pavel Kozohorský v oficiální drážní aplikaci koupil místenku a ještě krátce po 20:00 počítal s odjezdem, k tomu nakonec nedošlo. Vlak byl zrušen a náhradní jel těsně před 22:00.
„To berete dost od konce,“ řekl naší redakci, když jsme s ním probírali časovou posloupnost.
„Nejprve jsem byl na firmě Vodafone kdesi na Vinohradech. Spěchal jsem na tramvaj, ta mi ujela, tak jsem doslova letěl na další zastávku někde u hřbitovů, kde jsem ztratil pero a poznámkový blok, jelikož jsem měl u sebe tři zavazadla,“ líčí.
Psali jsme
ROZHOVOR: Marta Musilová původně podnikala v módní branži na Olomoucku. Vystudovala střední školu designu a módy a následně Vysoké učení…
Přišel jsem o boty
„Pak jsem přišel o náhradní obuv v metru, kterou jsem měl strčenou z boku bagáže. Metro bylo plné lidí a nevšiml jsem si. Potom jsem s vyplazeným jazykem doběhl na nástupiště, abych zjistil, že nic nejede, ačkoli mi to ta jejich aplikace bez problémů prodala!“ rozzlobil se ještě v sobotu, kdy jsme s ním hovořili. Tedy pátý den od zrušení spoje.
„Musel jsem tam jít někam do restaurace, protože před nádražím, když jsem viděl ty existence v parku po zemi, jsem nebyl ochoten strávit minutu. Dal jsem si sice dobré jídlo (šlo o kuřecí řízek s bramborem za 329 korun v restauraci Meet Beer, pozn. red.), ale bylo drahé, to mě dopálilo taky. Stejně jako to, že jsem v noci pobíhal po pražském nádraží, abych jel před desátou večer a doma byl někdy v jednu ráno. Prostě hrozné, ještě teď jsem naštvaný,“ sdělil naší redakci v úterý, čtvrtek i sobotu.
Mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský ovšem reaguje takto: „Vyhledávače spojení a na ně navázané prodejní kanály, tedy například e-shop, pracují s plánovaným jízdním řádem a promítají se tam zapracované plánované změny jízdních řádů. Do těchto systémů se aktuálně nepromítají operativní změny, mimořádnosti. Spojení tak lze vyhledat, ale zákazník je na mimořádnost upozorněn výrazným varovným oranžovým symbolem a nápisem omezení na trase. Nápis a symbol omezení je navíc doplněn symbolem vlaku se klasickým křížem symbolizujícím zrušení služeb, zákaz,“ řekl naší redakci.
Vlak, ilustrační foto. Zdroj: PrahaIN.cz
Povodně zasáhly i vlaky
„Stejným způsobem nyní fungují vyhledávače spojení, e-shopy a aplikace také u dalších dopravců včetně zahraničních. Na jejich dalších vylepšeních průběžně pracujeme tak, aby v budoucnosti získali cestující ještě další a podrobnější informace a také varování v případě mimořádností. Cestujícím nyní vždy doporučujeme sledovat upozornění u vyhledaných spojů včetně výrazného varovného oznámení omezení na trase,“ dodal a redakci poskytl náhledy, kde jsou jím uvedené skutečnosti doloženy.
Pavel Kozohorský ovšem trvá na svém.
„Nic v aplikaci nebylo, nejsem slepý. České dráhy mi přivodily stres, musel jsem zaplatit přes tři stovky za jídlo, které jsem vůbec neplánoval sníst, navíc jsem přijel domů o hodinu a půl později, prostě hrozné,“ uzavřel.
V této souvislosti musíme doplnit, že ještě v úterý se Česko potýkalo s následky ničivých povodní. Ty zasáhly rovněž desítky vlakových tras.