foto: Vít Hassan pro PrahaIN.cz/Ondřej Prokop
ROZHOVOR Ondřej Prokop, předseda hnutí ANO v metropoli, skončil na pranýři několika médií poté, co se vyjádřil o parkovacích místech v Praze. Hovořil o místních obyvatelích, vedle toho o Středočeších. Ptali jsme se.
„Pražské ulice musí patřit Pražanům, nikoli Středočechům." Souhlasíte?
Ne úplně. Musíme hledat na pražských ulicích a případně v nových parkovacích domech dost míst, aby pohodlně do určité vzdálenosti zaparkovali všichni, kteří zde žijí. Nemůžeme tolerovat, aby senioři nebo maminky s kočárky vracející se třeba od doktora nemohli zaparkovat alespoň v dochozí vzdálenosti od svého bydliště.
Vaše slova ohledně Středočechů vyvolala poměrně negativní reakce, čekal jste to?
Čekal jsem hlavně to, že se to spousta lidí pokusí překroutit a vytrhnout z kontextu. Nechci Středočechy vyhánět. Jen zajistit dost místa Pražanům a Středočechy motivovat k tomu, aby parkovali na okrajích a využívali P+R. S plným vědomím toho, že i P+R domy musíme paralelně stavět.
Jak se vlastně ANO staví k problematice parkování?
Rozhodně nešikanuje pražské motoristy na úkor cyklistů a dalších, jako to dělá současná vládnoucí koalice.
Tedy?
Chceme spravedlivé a vyrovnané zacházení se všemi.
Co to znamená?
Budovat parkoviště tam, kde to dává smysl, budovat cyklostezky tam, kde mohou být. Hlavně neubírat nesmyslně jedněm na úkor druhých.
Psali jsme
Dlouho očekávané propojení ulic mezi Národní třídou a Revoluční dostalo zelenou. Vzniknout by tak mělo takzvané Hradební korzo, které kopíruje…
Uvažoval byste o možnosti zavedení mýtného pro vjezd do městského centra?
Ne, já ne. Pokud dostavíme okruh a zvládneme zachytávat většinu aut na krajích Prahy, není nutné zavádět mýto.
O kolik podle Vás uleví metro D povrchové dopravě?
To už bychom třeba i zjistili, kdyby se Piráti neflákali…
A odpověď?
Zcela vážně myslím, že výrazně, proto ho musíme dokončit co nejdříve.
Jak se díváte na sdílený život? Auta, byty, koloběžky, kola…
Fajn nápad, pokud funguje, jak má. Když ale koukám na kola a koloběžky, co se válejí na pražských ulicích, mám spíš vztek.
Psali jsme
Pražský dopravní podnik (DPP) zahájil stavbu dlouho plánované tramvajové trati z Divoké Šárky na sídliště Dědina. Trať by měla být zprovozněna…
Psali jsme
Až 53 procent Pražanů se na silnicích ve městě necítí bezpečně. V porovnání s ostatními evropskými metropolemi tak Praha patří při vnímání…