Na Brumlovku už jedině elektrickým autobusem

08. 10. 202308:53
Na Brumlovku už jedině elektrickým autobusem
foto: Vít Hassan pro PrahaIN.cz/Brumlovka

První stoprocentně elektrická flotila autobusů jezdí ze stanice metra C Budějovická na Brumlovku. Trojice elektrobusů zajišťuje první bezemisní kyvadlovou linku v Praze. Cestujícím nabízí tichou a plynulou jízdu s možností připojení na wifi.

První dva elektrické autobusy SOR začaly trasu mezi Budějovickou a Brumlovkou obsluhovat v únoru 2016. Letos v září se k nim přidal také třetí vůz. Právě díky němu jde o první čistě elektrickou autobusovou linku na území Prahy. Autobusy přepravující pasažéry naprosto bez emisí a zdarma představila tisková zpráva Skupiny ČEZ.

„Elektrobusy si získaly pevné místo u cestujících mezi Budějovickou a Brumlovkou. S kyvadlovou dopravou je spokojených 94 procent pasažérů, především díky čistotě, dostatečné kapacitě a intervalům spojů. Ve srovnání s dobou před zavedením elektrobusů jsme zaznamenali nárůst spokojenosti o téměř 20 procentních bodů. Veskrze pozitivní ohlasy nás vedly k plné elektrifikaci linky, do zářijového jízdního řádu tedy naostro přidáváme třetí elektrobus,“ informovala Martina Draper, Customer Relationship Manager & ESG Passerinvest Group.

Za sedm let už osmkrát objely svět

Za více než 7 let provozu už elektrobusy najely přes 300 tisíc kilometrů. Zvládly tak obrazně už osmkrát objet svět. Od začátku provozu je využilo přes 2,5 milionu cestujících a z posledního průzkumu také vyplývá, že alespoň občas se jimi sveze 58 procent lidí směřujících na Brumlovku.

„Navzdory výrazně svažitému terénu nás elektrobusy v reálném provozu překvapily svou spolehlivostí i minimálním rozdílem mezi letním a zimním dojezdem, který činí jen pět procent. Oproti předpokládané pětileté životnosti vydržely baterie v obou elektrobusech o celé dva roky déle a měnili jsme je až letos na jaře po 150 tisících ujetých kilometrech. Určitě tomu prospěla i praxe pomalého nočního dobíjení v garážích. Od našich řidičů také víme, že lidé na elektrických busech oceňují jejich tichý provoz, plynulejší rozjezd a brzdění, vyšší akceleraci a pružnější jízdní vlastnosti,“ doplnil v tiskové zprávě Brumlovky generální ředitel společnosti Arriva Daniel Adamka.

Dvě linky každý den ujedou přes 200 kilometrů

Každý den ujedou elektrobusy na Brumlovce více než 200 kilometrů. Linka tak má být důkazem, že autobusový bezemisní provoz do měst patří a je účinný a spolehlivý.

Bezplatná kyvadlová doprava je podle informací z webu Brumlovky označena logem a obsluhuje linky BB1 a BB2. První jmenovaná zastavuje v zastávkách Budějovická, Brumlovka směr Michle, Delta a Brumlovka směr Budějovická. Druhá odjíždí z Budějovické přes Filadelfii na Brumlovku a pak zpátky na Budějovickou. V provozu jsou ve všední dny od 7 do 19 hodin, v pátek pouze do 18.

ČEZ určuje trendy dopravním podnikům

„Podobně jako jsme před sedmi lety byli u zrodu prvních bezplatných elektrobusů, dnes díky stoprocentně elektrifikované flotile určujeme společně s našimi partnery na Brumlovce trendy pro dopravní podniky v celé republice. Skupina ČEZ různými formami stojí za rozvojem elektrobusů ve veřejné dopravě více než desítky českých a moravských měst. Samozřejmě dále pokračujeme i v rozšiřování nejvýkonnější české sítě veřejných dobíjecích stanic, kde řidiči v průměru doplní baterie svých aut nejrychleji v České republice,“ uvedl Tomáš Dzurilla, ředitel elektromobility ČEZ.

Právě společnost ČEZ se v roce 2016 stala hlavním partnerem projektu společností Passerinvest Group a Arriva, které dva elektrobusy na takzvanou linku BB nasadily. Největší český dodavatel energií na provoz bezemisních autobusů pravidelně přispívá, čímž vyjadřuje podporu rozvoje elektrického pohonu.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných