Na pražském letišti se hledalo až 6.500 kufrů

03. 07. 202416:11
Na pražském letišti se hledalo až 6.500 kufrů
foto: Georgi Bidenko, PrahaIN.cz/Letiště Praha 2. července 2024

PrahaIN.cz už v úterý ráno informovala o problémech pražského letiště, které nestíhá odbavovat kufry cestujících. Později o celé věci začala psát další tuzemská média.

„Hodina, hodina a půl, hodina dvě, kufry nikde. Pak už to někdo nevydržel a šel k reklamacím, kde visel plakát, na kterém byly informace, že se může stát, že nám nevydají kufry. Proč nás ale neinformovali hned? Abychom nečekali a podali si reklamaci. Ale nechali nás čekat dvě hodiny. Do toho tam byli staří lidé, děti, začali jsme se tedy ptát, co se děje,“ popsala jedna z cestujících nedělní přílet pro PrahaIN.cz.

Letiště Praha ústy mluvčí Kláry Divíškové na začátku týdne zaslalo naší redakci krátké vyjádření, ve kterém přiznalo, že na letišti může docházet ke zpoždění vykládky zavazadel na příletu a důvodem jsou častá zpoždění letů či nárazový nedostatek pracovníků.

Nicméně po vydání textu se v oficiálním vyjádření pro veřejnost Letiště Praha rozepsalo a informovalo o aktivování speciální telefonické linky pro cestující, kteří nemají v destinaci své zavazadlo.

Letiště Praha a handlingová společnost CSAH se omlouvají za problémy s odbavením zavazadel. Nastalou situaci řešíme, odesíláme zavazadla do konkrétní destinace nejbližším možným letem, aby cestující měli svá zavazadla co nejrychleji u sebe.

V následujících dnech doporučujeme cestujícím, aby měli u sebe na palubě letadla nejnutnější léky a hygienické potřeby.

Prioritou je nyní nakládka zavazadel na odletech. Tím se může zpozdit vykládka zavazadel cestujících, kteří přiletí zpět do Prahy. Pokud tedy cestující nechtějí čekat na svá zavazadla, doporučujeme jim, aby vyplnili formulář na reklamační přepážce, případně na webu letecké společnosti. Zavazadlo jim handlingová společnost doveze domů zdarma.

Od 15:00 také dočasně aktivujeme speciální linku 220 11 1444 určenou pro cestující, kteří nemají v destinaci své zavazadlo.

Důvodem této situace je kombinace externích vlivů jako je přetíženost letového provozu, velká zpoždění a také nárazový nedostatek lidí v handligové společnosti v provozních špičkách. To je způsobené tím, že reálný provoz je vyšší, než jaká byla predikce.

Handling se nadále snaží zajistit další personál ať už napřímo nebo prostřednictvím personálních agentur. V třídírně a na reklamacích nyní pomáhají letištní administrativní pracovníci.

Zdroj: Letiště Praha

 

PrahaIN.cz zjišťovala, kolika lidí se celá situace vlastně dotkla. Podle mluvčí Divíškové mělo problémy se zavazadly zhruba devět letadel při odletu, což mohlo postihnout až dva tisíce lidí.

Horší byla situace během příletu, v tomto případě se jedná o asi dvacet letadel, což může být až čtyři a půl tisíce lidí.

Pokud by měl každý cestující kufr, pak hovoříme o závratném počtu až 6.500 kufrů při odletu i příletu. 

„Děláme maximum,“ uvedla mluvčí Letiště Praha v prohlášení, které zaslala médiím. 

Letiště ve středu odpoledne uspořádalo setkání s novináři, kde se problémy se zavazadly řešily. Mimo jiné zde hovořil předseda představenstva Jiří Pos.

Podle něj zůstalo na letišti asi tisíc zavazadel, z nichž by do večera měla být většina doručena.

„U zavazadel na příletu je situace taková, my postupujeme podle toho, jak cestující zavazadla reklamovali, rozvážíme je po celé republice na naše náklady tak, abychom tu situaci uzavřeli. Počet zavazadel na příletu je teď asi kolem 600 celkem, přes polovinu se nám povedlo rozvézt,“ řekl mimo jiné.

Jiří Pos. Zdroj: PrahaIN.cz

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných