foto: Petr Kouba, PrahaIN.cz/Libeňský most
Libeňský most se na konci listopadu definitivně uzavřel pro veškerou tramvajovou dopravu. Palmovku a dolní Holešovice proto až do roku 2028 spojuje pouze náhradní autobusová doprava. Ta bude od posledního letošního dne jezdit jinou trasou.
Holešovice a Palmovku spojuje od 25. listopadu letošního roku pouze náhradní autobusová doprava X25 a X94. Autobusy se však často potýkají se zpožďováním. Od 31. prosince se proto pražský dopravní podnik (DPP) rozhodl trasu náhradní dopravy drobně upravit.
Jak DPP uvádí na webu, mezi zastávkami Palmovka a Libeňský most nebudou autobusy od posledního dne letošního roku jezdit ulicí Voctářova přes zastávku Libeňské doky, ale nově přes zastávku Schorova. Změna trasy bude platná do odvolání.
Obyvatelé Holešovic se svou peticí neuspěli
Od úterý 31. prosince od začátku denního provozu bude tedy spojení zajišťovat linka X25. Stavět bude v zastávkách Tusarova, Dělnická, Maniny, Libeňský most, Schorova a Palmovka. V noci bude možné využít linku X94 v trase Nádraží Holešovice, Ortenovo náměstí, Dělnická, Maniny, Libeňský most, Schorova a Palmovka.
Důvodem je zpožďování spojů, na které si mnozí cestující stěžují. Ostatně obyvatelé Holešovic nebyli ze zavedení náhradní dopravy nadšeni ještě dřív, než k tomu vůbec došlo. Jak jsme informovali již zhruba v polovině listopadu, největší problém představovala zastávka Maniny, kam do výluky zajížděly některé tramvajové spoje.
Psali jsme
V Praze má příští rok začít několik velkých investic, jako je rekonstrukce Divadla na Vinohradech, stavba nové tramvajové trati v Malešicích,…
Autobusy mívají zpoždění
„V době uzavírky Libeňského mostu pro tramvaje potřebujeme zajistit dva směry. Přes most na Palmovku na metro B a na druhou stranu na metro C a dále do centra. Na Palmovku se chystá přímý autobus, což je na jednu stranu dobrá zpráva, na druhou stranu autobusy mívají velká zpoždění. Spojení na metro C autobusy zajistit nemůžou, tam je potřeba tramvaj. Proto chceme zachovat linku 27,“ uvedl tehdy pro PrahaIN.cz Matouš Pudil, autor občanské petice za zachování zastávky Maniny.
Více než 800 petentů však neuspělo, i když se za ně postavila také radnice Prahy 7. Ta už v listopadu avizovala, že s DPP projedná zkrácení průjezdu náhradní dopravy Prahou 8 ve směru na Palmovku.
Místostarosta pro dopravu Pavel Zelenka (Praha sobě) na listopadovém zasedání sedmičkového zastupitelstva uvedl, že autobusy by podle něj ideálně měly jezdit kolem Kauflandu a následně staveništním areálem Nové Palmovky na Sokolovskou, kde by měly využít tramvajový pruh. Takové řešení totiž eliminuje 3 světelné křižovatky, a tím pomůže s dochvilností spojů.
Změny se dotkly i dalších linek
V návaznosti na uzavření Libeňského mostu však už od 25. listopadu došlo také k dalším trvalým změnám ve vedení tramvajových linek. Konkrétně čísel 1, 6, 14 a 25. Kromě toho bylo do trvalého stavu převedeno do té doby odklonové vedení linek 12, 31 a 94.
Linka číslo 1 jede konkrétně z Petřin po své trase až na Dělnickou, odkud míří na Nádraží Holešovice a končí na Výstavišti. Podobně jezdí také linka 25 z Bílé Hory. Linka 6 ve směru z Kubánského náměstí se na Nádraží Holešovice mění v linku číslo 14 a pokračuje pod tímto číslem na Spořilov.