Najednou to jde! Barrandovský most se bude opravovat i v noci

22. 07. 202210:07
Najednou to jde! Barrandovský most se bude opravovat i v noci
foto: Facebook TSK Praha/Rekonstrukce Barrandovského mostu

To, co nejprve zakazovaly hlukové normy najednou neplatí. Na rekonstruovaném Barrandovském mostu v Praze začne příští týden pracovat třetí, noční směna dělníků. Zkrátí se tím i finální dokončení rekonstrukce.

Při zahájení prací na opravovaném Barrandovském mostě vyvstala u řady Pražanů otázka, proč dělníci na klíčové stavbě zmizí v odpoledních hodinách a práce stojí.

Na podobnou otázku jsme se na jedné z tiskových konferencí ptali i zástupců hlavního města. Ti nám řekli, že noční práce nepřipadají v úvahu. Byly by totiž v rozporu s vyhláškou o omezení hluku.

To už ale neplatí a dělníky budeme potkávat na rekonstruovaném Barrandovském mostě i v nočních hodinách. Tento krok by mohl přispět k uspíšení prací na mostě, přes který denně projede na 140 tisíc aut, a to z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze.

Na stavbě je kolem sedmdesáti dělníků

Práce na celkové rekonstrukci jsou rozloženy do několika let a potrvají vždy jen část roku při zachování omezeného provozu. Celkem vyjdou práce za všechny roky podle původních informací na 594,5 milionů korun. Stále rostoucí ceny však rekonstrukci jistě prodraží.  Termín dokončení první části oprav je 2. září.

Letošní část oprav začala v pondělí 16. května. Na stavbě nyní pracuje kolem 60 až 70 dělníků, podle Martina Řediny z firmy Porr jich po nasazení třetí směny bude něco pod stovku.

Ředina dodal, že před tím je ještě potřeba staveniště osadit speciálním osvětlením, které nebude oslňovat řidiče. Nyní dělníci pracují 16 hodin denně ve dvou směnách. V současné době situaci komplikují i vedra, která vyžadují uzpůsobení režimu a větší počet pracovníků, uvedl Ředina.

Stavba jde podle plánu

Dělníci při první části oprav nejprve odstranili vozovku v jižní části jižního mostu a zbourali nájezdovou rampu ze Strakonické ulice. Na jejím místě vyrostla konstrukce nové rozšířené rampy, která se podle primátorova náměstka pro dopravu Adama Scheinherra (Praha Sobě) bude tuto sobotu betonovat, což přinese jednodenní zúžení Strakonické o pruh vyhrazený autobusům MHD.

Na hlavním mostě nyní dělníci pokládají na očištěnou mostovku speciální takzvaný UHPC beton (ultra vysokohodnotný beton), jehož použití nebylo v původním projektu.

Při pracích se však ukázalo, že na mostu je vyšší vrstva asfaltu, než se původně předpokládalo. Namísto části původní vrstvy tak dělníci dokončují pokládku betonu, který je vyztužen kovovými drátky a podle Scheinherra je při rekonstrukci mostu použit v Česku poprvé. Na něj pak přijde izolace a na konec asfalt.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných