foto: Markéta Grušáková, PrahaIN.cz/Výstavba na Nákladovém nádraží Žižkov
Tramvajové zastávky Nákladové nádraží Žižkov v Olšanské ulici se dočkají rozšíření a rekonstrukce. Práce potrvají do 13. listopadu. Místní však záměr nechápou, jde podle nich o jednu z nejméně využívaných zastávek na Žižkově, která rozšíření ani rekonstrukci nepotřebuje. Práce považují za plýtvání peněz.
O stavbě nových tramvajových zastávek Nákladové nádraží Žižkov u pošty v Olšanské ulici informoval na Facebooku místostarosta Prahy 3 Ondřej Rut (Zelení). Zastávky se podle něj dočkají rozšíření a rekonstrukce. Po dokončení revitalizace budou zastávky široké asi 3 metry, zastřešené proti dešti, opatřené bezbariérovým přístupem z obou stran ulice, prodloužené až na úroveň vstupu do objektu České pošty a z jižní strany přístupné po novém přechodu.
Práce budou probíhat do 13. listopadu. V jejich průběhu nebude zastávka zavřená, ale pouze zkrácená na jednu tramvajovou soupravu. „Prosím o shovívavost a pochopení pro omezení spojená se stavbou. Díky investici hlavního města prostřednictvím TSK Praha se tu dočkáme velkého zlepšení pro komfort a bezpečí cestujících MHD. Díky za to,“ napsal v příspěvku Rut.
Ryan Gosling ze Žižkova
Příspěvek doplnil uměleckou fotografií přímo ze zastávky s Žižkovskou věží v pozadí. Toho si všiml i oficiální profil Zelených z Prahy 3, který místostarostu připodobnil k Ryanu Goslingovi. „Wow, Ryan Gosling má fotku s žižkovskou věží?!“ napsali Zelení. Další komentující označil fotku za „klasickou Hřibovinu“.
Většina dalších komentářů se však nese v negativním duchu. Jeden z místních se například ptal, jaký smysl má rekonstrukce zastávek, když se má v blízké budoucnosti rekonstruovat celá Olšanská ulice. Tento projekt je však podle odpovědi Ruta teprve ve fázi koncepční studie a realizaci tak nelze očekávat dříve než za 5 let, pravděpodobně ještě déle. Držet úzkou zastávku další roky a čekat by za něj tedy nebylo správné řešení.
Bizár a šikana aut, tvrdí místní
Podle dalších komentářů jsou třímetrové zastávky příliš široké. „Stejný bizár jako na Biskupcově. Vaše šikana aut je průhledná a směšná,“ objevilo se v komentářích. Podle dalšího komentujícího je to „lepší než nic“, ale jako negativum zmiňuje přechod pouze na jednom konci téměř osmdesátimetrové zastávky.
Jak ale vyplývá z reakce Ruta, na druhé straně zastávky je bezbariérové místo pro překonání komunikace. „Je to kompromis s potřebami zachovat tady plynulost automobilové dopravy a kapacitu křižovatky Olšanská - Želivského. Přechod na druhé straně by znamenal buď zachování 2 řadicích pruhů a signalizovaný přechod na zastávku, nebo jenom jeden řadicí pruh, což by tady kapacitu dost podseklo. Až se v politickém, projektantském i policejním světě naučíme projektovat komunikace na menší kapacitu automobilové dopravy než ve stávajícím stavu, tak se v tomhle posuneme. Ale to myslím chce i změnu společenských hodnot a společenské poptávky,“ napsal Rut.
Psali jsme
Novinku pro děti, které už nebaví klasické hřiště, představila už v červnu městská část Praha 6. Šlo o pilotní ukázkový projekt takzvaného…
Podle komentujících jde o zbytečnost
Ještě větší kritiky se místostarosta dočkal po sdílení svého příspěvku ve facebookové skupině Praha 3 Žižkov - Mí(ě)sto, kde žijeme. Mezi více než 50 komentáři jsme nenarazili na žádný pozitivní. Většina místních se přitom shoduje, že jde o zbytečnou stavbu, která zbytečně ubere finance z rozpočtu městské části.
„Skutečně prioritní stavba.. na zastávce, kde najednou čeká maximálně 10 lidí, musíme udělat rozšíření a nefunkční přístřešek,“ objevilo se například. „Nad tímto už mohu fakt jen nevěřícně kroutit hlavou. Plýtvání veřejných prostředků na věci, které nikdo nechce a nepotřebuje, nejméně využívané zastávky tramvaje snad na celém Žižkově. Ten pán na fotce je zjevně nemocný a potřeboval by akutní lékařskou péči,“ připojil další z obyvatel Žižkova.