Nová kampaň Český drah láká cestující na ekologii

05. 05. 202408:32
Nová kampaň Český drah láká cestující na ekologii
foto: Georgi Bidenko, PrahaIN.cz/Vlak Českých drah, ilustrační foto

Dopravce České dráhy odstartoval novou marketingovou kampaň. Ta poukazuje na ekologičnost cestování vlakem a porovnává jeho uhlíkovou stopu s osobním automobilem. Cílem je zvýšit povědomí o problematice.

Koncept ekologického cestování vlakem vznikl v národním kole soutěže Creative Express, kde měly týmy vytvořit kreativní návrhy na zadání ekologického cestování vlakem, jak vyplývá z tiskové zprávy dopravce. Autoři výsledného konceptu jsou Kristýna Schönová a Adriána Kachmana

„Nová kampaň má i jednu zvláštnost. Jde o první marketingovou kampaň Českých drah, při které byly využity AI nástroje, v tomto případě pro tvorbu vizuální složky,“ dodává Radka Vlažná, vedoucí oddělení marketingu Českých drah.

S ohledem na ekologii a snižování emisí chystají České dráhy také zavádění moderních úsporných vlaků, nasazení bateriových vlaků na úsecích bez elektřiny nebo také vlaky s možností rekuperace elektrické energie. 

„Nová kampaň výborně spojuje benefit pohodlí ve dvou směrech, pohodlí jako možnost využití vlastního času při cestě vlakem a pohodlí ekologického chování, které vám zajistí již samotný výběr vlaku jako dopravního prostředku. Zároveň jsme ocenili vhodnost kampaně pro cílovou skupinu a bezproblémovou realizovatelnost konceptu,“ uvádí ve zprávě Jakub Otava, ředitel odboru komunikace Českých drah.

Skleníkové plyny a doprava

Jak uvádí na webových stránkách České dráhy, až 71,7 procent všech emisí má na svědomí silniční doprava. Osobní automobily se poté na emisích skleníkových plynů podílí z 43,5 procent.

Na rozdíl v uhlíkové stopě poukazují České dráhy také názornými příklady. Například na trase Praha – Brno je uhlíková stopa jedné osoby při cestování vlakem 38,17 gramů CO2 na projetý kilometr. Oproti tomu se stejná trasa běžným osobním automobilem rovná až 159 gramům CO2.

„Dnešní svět je v pohybu nesrovnatelně víc než kdy dřív, a to má své následky. Každá cesta totiž za sebou nechává uhlíkovou stopu. Čím vyšší stopa je, tím víc zatěžuje emisemi CO2 životní prostředí a přispívá k oteplování Země,“ uvádí České dráhy na webových stránkách.

O ekologičnost se snaží společnosti i při samotném natáčení spotů, jak vyplývá z dokumentu Českých drah. Součástí snahy o snižování emisí je tak například kompenzace uhlíkové stopy sázením stromů, nízkoemisní transport nebo bezobalové natáčení.

Ekologická doprava

O tématu ekologické dopravy blíže píše i ekologický institut Veronica. Ten poukazuje na problematiku silniční dopravy nejen z hlediska znečištění, ale i hladiny hluku, kterou takový provoz způsobuje. Podle webu je nadlimitní hladině hluku, což je 65 decibelů, vystaveno dvacet až třicet procent obyvatel. 

Přednost by tak podle institutu měli lidé dát kolu, vlaku nebo veřejné dopravě. Pokud je auto pro cestování nezbytné, můžeme se rozhodnout pro sdílená auta, spolujízdu nebo šetrnější verze aut, jako jsou elektromobily.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných