Nová tramvajová trať v Opletalově ulici
foto: Barbora Novotná, PrahaIN.cz/Tramvaj v Praze, ilustrační foto
V blízkosti Senovážného náměstí vzniká nová tramvajová trať. Vozy se po 30 letech vrátí do Opletalovy ulice a usnadní cestování z hlavního nádraží. Zatím bude sloužit jako náhradní trasa.
V blízkosti pražského hlavního nádraží panuje v současnosti čilý stavební ruch. Důvodem je výstavba nové tramvajové trati v Opletalově ulici. Cílem projektu je opravit a znovu napojit kolejovou konstrukci, která byla naposledy využívána před 30 lety.
Obnovená trať bude napojená na stávající koleje v Bolzanově ulici ve směru na Senovážné náměstí. Zatím bude končit v úvrati, kde bude muset pro pokračování v jízdě změnit směr. Trasa umožní i vznik nové obousměrné zastávky blíže u Hlavního nádraží.
„Praha má sice jednu z nejhustších tramvajových sítí na světě, přesto chceme naši tramvajovou dopravu nadále posilovat. Tramvaje jsou jednak takzvaně městotvorné a dotváří kolorit Prahy, jednak je potřeba mít v centru náhradní trasy, když třeba prasknou koleje ve Spálené. Tramvaje jsou také vhodnější na kratší cesty, protože jsou mezi nimi rychlejší přesuny než třeba přes tunely metra,“ napsal k výstavbě na svém Facebooku primátor města Zdeněk Hřib.
Primátor také na staveništi zapózoval a foto se objevilo na jeho Facebooku.
První práce na obnovení trati byli provedeny už v květnu, kdy bylo na křižovatce s Bolzanovou ulicí směrem na Žižkov vybudováno kolejové rozvětví.
Celá trať by měla být uvedena do provozu zhruba v polovině února příštího roku. Mohla by sloužit jako náhradní trasa tramvají. Zejména při plánované rekonstrukci stanice metra Florenc, která by měla trvat 4,5 roku.
V budoucnu se také počítá se začleněním tohoto nového úseku do plánované tramvajové linky ve směru na Václavské náměstí a Muzeum.
Psali jsme
Počet ztrát ve vozidlech a prostorách pražské MHD rok od roku roste. Loni dopravní podnik zaevidoval celkem 6453 ztracených předmětů, což je o 15…
Tagy
Speciály