Nové Volvo tyranizuje dvě řidičky. „Kritický stav vozidla, okamžitě zastavte a nepokračujte!“

12. 06. 202305:28
Nové Volvo tyranizuje dvě řidičky. „Kritický stav vozidla, okamžitě zastavte a nepokračujte!“
foto: Jan Holoubek, PrahaIN.cz/Poruchové Volvo XC60

Také si umíte představit pocit, kdy si po měsících čekání přebíráte zbrusu nový vůz? Prodejce září štěstím, slunce hladí lak, do ruky dostáváte klíčky a střemhlav vyrážíte vyzkoušet, co máte pod kapotou. Jistě, ten pocit je super. Co si ale počnete, pokud vám takovéto auto po čase vypoví službu. A pak znovu. A znovu. A znovu.

Tak přesně takový problém naší redakci popsaly dvě ženy, které si u společnosti Federal Cars v Liberci pořídily nové modely Volvo XC60 a XC90. Problém je identický a z našeho pohledu se zdá jako neřešitelný.

Nechme je promluvit.

„Vůz Volvo XC60 jsem kupovala v říjnu 2022 a prvních pár měsíců nebyl žádný problém. Jezdila jsem pravidelně trasy z Prahy do Liberce, po okolí, prostě standardní řízení, žádné havárie, nic takového,“ popisuje žena.

První šlamastyka nastala v březnu letošního roku. A bohužel přímo během řízení. „Vyjela jsem a po chvíli mi auto zahlásilo, že je kritický stav, ať okamžitě zastavím. Zkoušela jsem sešlápnout plyn, ale vůbec nic to nedělalo. Nakonec jsem přibrzdila u krajnice a zavolala do servisu. Potom jsem se ale musela obrátit na odtahovku, čekala jsem asi dvě hodiny, nevím přesně, museli mě odtáhnout,“ uvádí žena dále.

Asi po týdnu si Volvo vyzvedla ze servisu, kde jí bylo sděleno, že vůz abnormálně vybíjí baterku. Dostala prý i rady typu, aby omezila rádio, že to také může mít vliv. Že je prý auto „děsně přetechnizované“ a bude se muset čekat „na nějaký nový firmware“.

Žena si povzdechla, ale v domnění, že šlo o výjimku, opustila areál libereckého prodejce.

Volvo XC60. Foto: PrahaIN.cz

Dvě auta, dva totožné problémy

Netrvalo dlouho a situace se opakovala.

„Asi dva týdny po tomto incidentu se mi to stalo znovu. Opět kritický stav vozidla, opět jsem musela zastavit, svítily všemožné kontrolky, opět jsem byla s nervy na dně, opět ten samý příběh,“ doplňuje. Ani tím však nebyl černým dnům konec. „Nyní v květnu jsem měla Volvo v Praze v garáži. Vyjela jsem směrem od Jesenice na D1 a mezi poli se stalo přesně to, čeho jsem se bála. Opět hláška, že je kritický stav vozidla, opět jsem musela zastavit, čekat na zetě, čekat na odtahovou službu, až přijedou s kabely. Auto odvezli do Volvo Trucks Čestlice. Já se se zetěm vrátila do jejich domu a čekala. Další den jsme pro auto jeli do Čestlic. Ihned jsem se ptala, jestli mi už konečně někdo řekne, čím to je. Ten pán mi odpověděl, že nemá ponětí, že měl Volvo jen předat. A víc nevím, víc mi opět nikdo neřekl. Nyní čekám na libereckého prodejce s řešením, co bude dál,“ svěřila se řidička krásného auta redakci PrahaIN.cz.

Aby toho v rodině nebylo málo, její dcera si na severu Čech pořídila také Volvo. Šlo o nový model XC90. Kupovala ho v lednu. Po pár měsících vyrazila s rodinou na Chodov do kina.

„Když jsme chtěli jet domů, tak to napsalo, že je kritický stav baterie, odjet nešlo. Museli jsme čekat na odtah, ale měli velký problém s nájezdem do areálu, bylo to šíleně nepříjemné, stresující. Pak jsem dostala náhradní vůz a od té doby mám pokoj. Čím to bylo, jsem se nedozvěděla,“ sdělila mladší z respondentek pro PrahaIN.cz.

Redakce se pochopitelně obrátila na prodejce Federal Cars v Liberci. S podobně závažným problémem jsme se totiž ještě nesetkali.

„Váš dotaz jsem předal přímo výrobci, který na dotaz odpoví co nejdříve. Děkuji a přeji fajn den,“ reagoval tamní vedoucí prodeje Tomáš Kotas.

„Z pohledu automobilky Volvo je tento typ poruchy velice ojedinělý a projevil se u minoritního vzorku vyrobených vozidel. Porucha se navíc projevuje za velice specifických podmínek užívání vozu. Pokud jakýkoliv klient s vozem trpí těmito příznaky, prosíme ho o návštěvu autorizovaného servisu Volvo. V případě potřeby pak samozřejmě sami rádi pomůžeme. Všeobecně platí, že na vylepšení naší stávající podoby vozů stále intenzivně pracujeme. To nám umožňuje pro zákazníky velmi komfortně aktualizovat palubní SW vozů vzdáleným přístupem a bez nutnosti návštěvy servisu. Proto je vhodné mít tuto funkci aktivní a příchozí updaty vždy přijmout. Vůz je tak i během jeho životní cyklu stále v nejlepší formě,“ vysvětlil redakci Lukáš Horák za Volvo Car Czech Republic.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných