Obyvatelé Sedmičky zhodnotili jednosměrnou „Miladu“

05. 01. 202511:20
Obyvatelé Sedmičky zhodnotili jednosměrnou „Miladu“
foto: Georgi Bidenko, PrahaIN.cz/Ulice Milady Horákové

Ulice Milady Horákové je v úseku od Letenského náměstí ke Kamenické ulici od 4. prosince 2024 jednosměrná. Důvodem byl problém s blokováním tramvají. Zhruba měsíc po zavedení opatření se místní obyvatelé rozhodli novinku ohodnotit. Kladných komentářů se našlo jen minimum.

Na žádost pražského dopravního podniku (DPP) došlo od středy 4. prosince ke stanovení jednosměrného provozu v ulici Milady Horákové na Letné. Konkrétně v úseku mezi křižovatkami s ulicí Oveneckou a Kamenickou. Důvodem bylo, že automobily často blokovaly tramvajový pás a spoje kvůli tomu nabíraly dlouhá zpoždění. O novince v dopravě na území Letné informovala Praha 7 v tiskové zprávě.

Úsek byl řidiči hojně využíván při odbočování do ulice Ovenecká, která je sama o sobě velmi krátká, takže kolona čekající na světelné křižovatce s Veletržní se hromadila už na tramvajovém pásu v ulici Milady Horákové. Ostatní úseky ulice zůstaly beze změn, včetně parkování na obou stranách silnice.

Dopravní uzel se jen přesunul, hlásí místní

Koncem prosince se nové opatření stalo tématem debaty místních obyvatel na sociálních sítích. Konkrétně v sousedské skupině Letenská parta, kde se jeden z členů zeptal na názor ostatních. Ve svém příspěvku popsal, že se dle jeho pohledu dopravní uzel pouze přesunul o 300 metrů níž a často se také ucpává křižovatka Kamenická, kde auta od Veletržní stojí až k Miladě Horákové. Další dopravní uzel se prý dle jeho pozorování vytvořil v ulici Heřmanova, která vede ke Kamenické.

Mimo jiné poukázal i na zvýšený provoz od Milady Horákové do Františka Křížka a v přilehlých ulicích. „No a příště můžeme pokračovat s geniálním tahem této rádoby zelené radnice, a to je uzavření průjezdu přes Štros a brutální přetížení Kostelní a Kamenické… ono kdyby nedošlo k tomu, tak by ta jednosměrka na Miladě byla jen třetinový problém,“ uzavřel svůj názor obyvatel Letné.

Většina komentujících souhlasila

Jeho příspěvek se dočkal více než dvou stovek komentářů. Valná většina z nich s pisatelem souhlasila a vyjádřila se proti novým změnám, a to jak v ulici Milady Horákové, tak i na Strossmayerově náměstí. Vinu za současnou dopravní situaci svalují zejména na vedení Prahy 7, která podle mnohých komentujících za každou cenu prosazuje represi motoristů.

„Já nechápu, proč se auta ze Strossmayerova náměstí, kde jezdí jedna tramvaj za druhou, takže tam fakt nikdy klid nebude a nikdy tam žádný velký problém s autodopravou nebyl, přesunula do té doby klidné ulice se základní školou a školkou. Plus odstranění semaforu pro chodce… Ano, vím, že to tak je na Andělu, ale taky tam občas tramvaj někoho srazí, pro děti a lidi se sluchátkama prostě to červené světýlko funguje lépe,“ komentoval další z členů skupiny.

Místní často uváděli také fakt, že jednosměrný provoz v ulici Milady Horákové byl účinný do doby otevření Kamenické a pravého pruhu na Letenském náměstí. Pokud prý jde z Ovenecké na křižovatce s Veletržní normálně odbočit, je podle mnohých jednosměrka nepřirozená.

Samozřejmě se ale našlo i několik lidí, kteří vyjádřili s novým dopravním omezením spokojenost. MHD podle nich opravdu jezdí spolehlivěji a skvělé jsou prý i nové bezbariérové zastávky na Strossmayerově náměstí. Mnozí zmiňují, že ideální řešení, které by vyhovovalo všem, zkrátka neexistuje.

Zlepšení je nezpochybnitelné

„Zlepšení dopravní situace je nezpochybnitelné, data dopravního podniku to potvrzují. Docházelo zde nárazově ke zpoždění tramvají i o 17 minut. Po zavedení jednosměrky tato zpoždění vymizela. K přelivům aut z Veletržní na Milady Horákové docházelo i v minulosti při uzavírkách Blanky, takže opatření pomůže i pro tyto nenadálé situace,“ obhajoval v komentářích rozhodnutí radnice i dopravního podniku místostarosta Prahy 7 Pavel Zelenka (Praha sobě), do jehož gesce spadá doprava.

Stejný režim podle jeho slov funguje dlouhé roky v Karlíně na Sokolovské, kde se také parkuje jednosměrně po obou stranách. „Co se týká aut, Korunovační byla otevřena 13. prosince, hodnocení v příspěvku je předčasné a také evidentně přehnané. Pamatuji si hysterii v roce 2021, když došlo k úpravě pruhů za mostem Barikádníků. Za tři měsíce se provoz normalizoval, propustnost výjezdu z Blanky se zvýšila a na Argentinské se neděje nic mimořádného,“ pokračoval Zelenka.

Připojil ještě několik projektů, které současná radnice udělala pro potřeby motoristů. Například nové parkoviště u Nádraží Holešovice, prosazení výhodnějšího parkování pro rezidenty v OC Stromovka, noční parkování v garážích TSK za zvýhodněnou cenu nebo parkování na Výstavišti. V ulicích prý od zavedení zón placeného stání přibylo 300 parkovacích míst. „Je problém, že lidi si rádi pamatují jen "křivdy" a zcela ignorují nové možnosti,“ uzavřel místostarosta.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných