foto: Patrik Pašek, PrahaIN.cz/Autobus pražské hromadné dopravy
Pražský dopravní podnik vysoutěžil dodavatele nových samoobslužných jízdenkových terminálů do všech autobusů, elektrobusů a trolejbusů. Dodavatelem je společnost Bankovní informační technologie ze skupiny ČSOB ve spolupráci se společností Mikroelektronika, která vyhrála veřejnou zakázku na dodávku a provoz 1200 terminálů. První přístroje by měly být k dispozici cestujícím letos na podzim.
Jak uvádí Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ve své tiskové zprávě, nové terminály budou mít stejné funkce a uživatelské rozhraní, na které jsou Pražané zvyklí z obdobných terminálů v tramvajích a ve vestibulech metra. Jejich provoz pro DPP již vítěz tendru zajišťuje.
V každém vozidle DPP budou samoobslužné terminály umístěny jednotně v blízkosti druhých dveří. Obdobně jako v tramvajích a vestibulech metra budou mít barevný grafický dotekový displej a nabídku v českém, anglickém, německém a ruském jazyce. Cestující si v nich budou moci zakoupit jízdenky pro jednotlivou jízdu nebo krátkodobé jízdenky pro spoje na území Prahy, tj. pásma P, B a 0. Platnost jízdenek bude 30 nebo 90 minut a také 24 hodin, včetně varianty zlevněného jízdného. Nákup bude možné uhradit pouze bezhotovostně jakoukoliv platnou debetní nebo kreditní kartou.
Psali jsme
Autobusový a vlakový dopravce Arriva pohotově zareagoval na extrémní ceny pohonných hmot a využil je k propagaci svých služeb. Vyzývá lidi aby…
Doplňkový prodej definitivně skončí
„Řidičům autobusů na městských linkách zároveň odpadnou povinnosti, rizika a zdržení spojené s hotovostním prodejem jízdného. Doplňkový prodej, který byl přerušen na počátku pandemie covidu-19, již proto nebudeme obnovovat. Díky zprovoznění samoobslužných terminálů bude mnohem jednodušší, rychlejší a levnější si zakoupit jízdenku,“ řekl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.
Společnosti Bankovní informační technologie a Mikroelektronika budou poskytovat služby na jízdenkových terminálech pro DPP po dobu následujících šesti let s možností prodloužení smlouvy o další dva roky. Provoz celého systému bude DPP stát sto tisíc korun měsíčně plus pět procent z celkové výše tržeb zrealizovaných na všech 1 200 samoobslužných terminálech.
Po skončení smlouvy má DPP možnost si terminály odkoupit do svého vlastnictví za jednu korunu za kus bez DPH. Systém bude on-line monitorovat funkčnost platebního systému, avizovat chybu konkrétního zařízení a automaticky odesílat data o počtu a finančním objemu transakcí podle jednotlivých typů jízdenek včetně zamítnutých nákupů.
Psali jsme
Pražský dopravní podnik (DPP) může postavit trasu metra D z Pankráce do Písnice. Ministerstvo dopravy zamítlo odvolání odpůrců stavby proti vydání…