foto: Georgi Bidenko, PrahaIN.cz/Taxi na pražském letišti
Letišti Václava Havla Praha vybralo nového provozovatele taxi služby. To bude od jara 2023 zajišťovat společnost Uber. Výhodou bude, že zákazník bude znát cenu předem, Uber také slibuje dopravní obslužnost 24 hodin denně a vozový park starý maximálně pět let. Letiště redakci informovalo v tiskové zprávě.
Uber bude mít povinnost před každou jízdou stanovit konečnou cenu, kterou vypočítá jeho software. Ta se pak nesmí zvýšit ani při změně trasy nebo čekání v koloně.
„Taxi služba je pro nás klíčová. V koncesním řízení jsme kladli důraz na požadavky cestujících, kteří především chtějí znát cenu předem. Nový taxi operátor bude poskytovat své služby pod neustálou kontrolou letiště. Všechny jízdy, i ty, které budou mimo Prahu, musí být v souladu s nařízením o maximálních cenách,“ říká v tiskové zprávě Jakub Puchalský, člen představenstva Letiště Praha.
Že nový provozovatel taxi služby naplní očekávání, které od něj v tomto ohledu vedení letiště má, doufá i ministr financí Zbyněk Stanjura (ODS).
Zákazník si vůz taxislužby bude moci objednat skrz svůj mobilní telefon bez nutností stažené aplikace, přes webové rozhraní nebo na kioscích v příletových halách na obou terminálech.
„Oficiální partnerství s Letištěm Václava Havla Praha je v rámci našeho působení v Česku obrovským úspěchem a významným milníkem. Víme, jak zásadní je kvalita dopravy z letiště nejen pro hlavní město, ale i pro celou Českou republiku. Můžeme tak ovlivnit pohled zahraničních návštěvníků na naši zemi již při úplně prvním kontaktu, což s sebou nese velký závazek. Jsme připraveni se ho zhostit s maximální zodpovědností a péčí,“ slíbil Štěpán Šindelář, provozní manažer Uberu pro Českou republiku.
Po potvrzení objednávky dostane každý zákazník okamžitě informaci o SPZ, modelu i barvě vozu, který jej z letiště odveze. Tyto údaje pasažér uvidí přímo v aplikaci, případně je získá formou SMS, pokud si svezení objedná fyzicky v kiosku.