Opakované uzavírky Strahovského tunelu potrvají až do konce ledna 2023
foto: Wikimedia Commons, Jan Groh, k užití pro média/Strahovský tunel
Technická správa komunikací (TSK) v pondělí oznámila, že by se řidiči měli připravit na komplikace při průjezdu Strahovským tunelem. Uzávěry budou probíhat z důvodu výměny liniového hlásiče elektrické požární signalizace.
Při tomto procesu bude tunel, který vede ze Smíchova pod Strahovským stadionem a vyúsťuje na hranici Břevnova a Střešovic, postupně neprůjezdný.
Od 27. 11. do 2. 12. vždy od 23:00 do 05:00 a potom od 4. 12. do 9. 12. vždy od 23:00 do 05:00 a od 8. 1. do 13. 1. ve stejném čase bude uzavřen západní tunelový tubus A směrem na Barrandovský most a druhý tubus bude jednosměrný s původním směrem provozu.
Další změny proběhnou od 11. 12. do 16. 12. vždy od 23:00 do 05:00 a od 18. 12. do 22. 12. a od 15. 1. do 20. 1. vždy od 23:00 do 05:00 bude uzavřen střední tunelový tubus B (směr Malovanka) a druhý tubus bude jednosměrný s původním směrem provozu.
K poslední instalaci dojde mezi 22. a 27. lednem příštího roku opět v nočních hodinách. V tyto dny bude tunel zcela neprůjezdný.
Psali jsme
Z důvodu opravy trati metra dojde od čtvrtka 17. listopadu do neděle 20. listopadu k dočasnému přerušení provozu metra na trase C v úseku…
Co jste možná nevěděli
Strahovský tunel je největší kryt civilní ochrany v Praze (více jsme psali zde). Schovat by se do něj mohlo až 15 tisíc lidí, na tři dny by je ochránil i v případě jaderného útoku. Jak funguje tento kryt v praxi a jaké technologie se skrývají v útrobách tunelu? Možná budete překvapeni.
Jedná se o již existující a technologicky vybavený systém k ochraně obyvatelstva proti účinkům zbraní hromadného ničení po dobu 72 hodin, který využívá přirozených ochranných vlastností podzemní dopravní stavby. V praxi je tato ochranná funkce zajištěna hlavně skalním masivem nad tunelem.
Samotný úkryt se nachází pouze v ražené části tunelů, tedy v délce asi jednoho a půl kilometru z celkových dvou kilometrů, které tunel měří od portálu k portálu. Každá z trub má šířku asi osm metrů a minimální výšku necelých pět metrů.
Celková provozní délka tunelu je 2004 metrů.
Tagy
Speciály