foto: Vít Hassan pro PrahaIN.cz/Úřad městské části Praha 11
Katastrofální stav ulic. Na to si stěžovali občané při interpelacích na posledním zastupitelstvu Prahy 11. Hluboké výmoly, s tím spojený zvýšený hluk a v neposlední řadě zátěž pro auta. Takové jsou podle místních ulice městské části. Problém ale je, že Praha 11 není vlastníkem, vše má na starosti Technická správa komunikací (TSK), ta opravu ulic v nejbližší době neplánuje.
Ani na červnovém zastupitelstvu Prahy 11 nechyběly interpelace občanů. Kromě jiného se řešil i velmi špatný stav ulic, především pak těch vedlejších. K interpelaci se navíc přihlásil exzastupitel za Hnutí pro Prahu 11 Ladislav Kos, který byl ze strany před pár lety vyloučen.
„Budu teď mluvit konkrétně o ulici Štichova, kde bydlím. Naše SVJ vybralo mne, abych zde dnes promluvil. Štichova ulice je v naprosto katastrofálním stavu, jsou zde výmoly hluboké 10-15 centimetrů, které nejenže likvidují auta, ale navíc každé projeté auto způsobí takový hluk, že to lidi v noci budí. Snažíme se to s TSK řešit několik let, ale v podstatě bez úspěchu,“ řekl Kos.
Právě TSK má ulice ve správě, a tak Kos ještě zastupitelům zdůraznil, že nechce slyšet žádné výmluvy. „Hlavně mi teď neříkejte, že nemůžete nic dělat, protože to vše řídí TSK. Je zajímavé, že v některých městských částech to jde bez problému, jen u nás ne. Sice před časem proběhlo provizorní opravení nejhorších děr, ale to už je znovu dávno zničené, a proto požadujeme kompletní rekonstrukci povrchu,“ řekl rozhněvaný Kos.
Svoji interpelaci mířil na radního pro dopravu Ondřeje Nováčka (ODS). „Souhlasím s vámi, že stav ulic není dobrý, nicméně moje poslední zprávy od TSK jsou takové, že opravy ulic jsou naplánované na dobu, až skončí výstavba Jižních teras developera Central Group.“ To pro PrahaIN.cz potvrdila i mluvčí TSK Barbora Lišková. „V současné době tu probíhá výstavba,“ sdělila s tím, že do té doby opravy nezačnou. Stavba by podle plánu měla být hotová příští rok, pak by mohly začít i opravy.
Psali jsme
Na konci června začne rekonstrukce Plzeňské v Praze 5, která nejdříve dopravu na této důležité pražské tepně omezí, od poloviny července se pak…
„Já vám rozumím, že když jsou ulice jako tankodrom, je vám vcelku jedno, kdo to má na starosti. S kolegy jsme se domluvili, že ještě zkusíme zatlačit na BESIP (hlavní koordinační subjekt bezpečnosti silničního provozu v ČR, pozn. red.), jestli by nám s tím nepomohl, protože stav těch silnic jednoznačně ohrožuje bezpečnost,“ doplnil starosta Prahy 11 Martin Sedeke (ODS).
Kos také zkritizoval podle něj nevhodné nakládání s financemi. „Hlavně, že se fotíte u základního kamene na parkovací dům za 800 milionů, přitom to P+R parkoviště pro pár stovek aut je hlavně pro ty, co do Prahy dojíždějí, našim občanům nepřinese žádné benefity,“ pokračoval v kritice Kos.
Nutno ale říct, že nemá tak úplně pravdu. Tak jako jinde v Praze bojuje Praha 11 s nedostatkem parkovacích míst. Situace se logicky zhoršuje s každým dalším autem, které do Prahy dorazí nejčastěji ze Středočeského kraje. I proto vzniklo P+R parkoviště na Opatově pro 495 vozidel, dojíždějící zde mohou zanechat svá auta a do centra pokračovat MHD. Parkovat tu budou i místní, i když jen dočasně. „Jednáme s TSK o dočasném využití části kapacit pro parkování rezidentů z blízkého okolí do doby realizace parkovacího domu Šalounova,“ uvedl radní Nováček v tiskové zprávě.