foto: Vít Hassan pro PrahaIN.cz/Otevření trati Divoká Šárka – Dědina.
REPORTÁŽ: Projekt Dopravního podniku hl. m. Prahy hodlá protáhnout tramvajovou trať z Divoké Šárky skrz sídliště Na Dědině do nově vybudované smyčky Dědinská v blízkosti stejnojmenné ulice. Nová trať bude měřit 2,1 kilometru a bude na ní pět zastávek s pracovními názvy Divoká Šárka, Vlastina, Sídliště Na Dědině, Ciolkovského a Dědinská.
V neděli 22. října byl provoz na nově vybudované tramvajové trati v úseku Divoká Šárka – Dědina slavnostně zahájen. Pravidelný provoz přijde na řadu o den později, v pondělí 23. října. Do smyčky Dědina budou zajíždět linky číslo 20 a 26.
PrahaIN.cz se slavnostní akce účastnila.
Přítomen byl jak pražský primátor Bohuslav Svoboda (ODS), tak jeho první náměstek a předchůdce Zdeněk Hřib (Piráti).
„Naše podpora pochopitelně zůstává u hromadné dopravy, protože ta je v pražské dopravě nejvýkonnější. Samozřejmě víme, že máme automobilismus, cyklisty, že máme chodce, ale pražská MHD je skutečně nejdůležitější. Proto také pokračujeme dál. Byl jsem v pátek v Komořanech, kde se také připravuje prodloužení tramvajové trati, protože tam vznikne velké sídliště, které bude mít řádově nižší tisíce obyvatel. A ti se samozřejmě budou potřebovat přesouvat,“ řekl na akci primátor Svoboda.
Raut byl bohatý. Foto: PrahaIN.cz
Velmi vysoká úroveň
Zřejmě první jízdu novou linkou tramvaje jsme absolvovali jak s ním, tak s dalšími představiteli samosprávy. Zmínit můžeme starostu Prahy 6 Jakuba Stárka (ODS) nebo Adama Scheinherra (Praha sobě), někdejšího náměstka primátora pro oblast dopravy či současnou náměstkyni Janu Komrskovou (Piráti).
Nová trať zajistí tramvajovou dopravu dvěma denními linkami na sídliště Na Dědině i do nové bytové zástavby u Drnovské ulice. Cena stavby dle uzavřené smlouvy, jak vyplývá z podkladů DP, byla necelých 840 milionů korun bez DPH. Projektantem byla společnost METROPROJEKT Praha a zhotovitelem Subterra.
Kromě příjemné atmosféry nesmíme opomenout raut. Oproti jiným akcím byl skutečně bohatý a nechybělo v něm téměř nic.
Slavnostní zahájení proběhlo na velmi vysoké úrovni. Bylo patrné, že se nic nepodcenilo. Zájem veřejnosti byl rovněž výrazný.
Starosta Prahy 6 Jakub Stárek k situaci metra na Veleslavíně. V minulosti zde chyběly eskalátory, později byly nahrazeny úzkými. Problémy zažívali zejména cestující na ruzyňské letiště.
„My s tím samozřejmě vůbec nejsme spokojení, s tou situací. Nevzniklo to nějakou projekční chybou, ale tím, že se na poslední chvíli škrtalo v rámci celého projektu metra. Původně totiž měly autobusy zajíždět do podzemního patra a měly být přímo spojeny s metrem. Ten komfort pro přestupující směrem na letiště měl být na jedné úrovni. O plánu na možné rozšíření úzkých eskalátorů jsem neslyšel, my každopádně měli za cíl, aby se vrátil ten původní plán rekonstrukce stanice. Dokonce byl i plán, že financování uvedené aktivity by mohlo být z budovy, která by stála vlastně nad tím podzemním patrem, kam by zajížděly autobusy. Jedna z věcí, kterou bychom chtěli udělat, je vrátit se k tomuto tématu.“
|
Prodloužená trať. Foto: PrahaIN.cz