Paris, je t'aime. Téměř všechny autobusy do Francie jsou plné

06. 08. 202320:02
Paris, je t'aime. Téměř všechny autobusy do Francie jsou plné
foto: PrahaIN.cz/Autobusové nádraží Florenc

Televizní obrazovky po celém světě v posledních týdnech odvysílaly záběry nepokojů ve Francii. Paříž nebyla výjimkou. Právě do této destinace už několik let jezdí z Prahy dvě nejznámější autobusové společnosti u nás Flixbus a Regiojet. Právě na tuto trasu jsme se dotazovali obou významných hráčů na poli autobusové dopravy. Získali jsme vyjádření i tiskového mluvčího Flixbus France Charlese Billiarda.

Hlavní město Česka a Francie od sebe dělí přes tisíc kilometrů. Mnoho lidí tak volí především cestu letadlem. Průměrná délka letu je něco pod dvě hodiny.

Kdo se ale bojí létání, může využít autobus. Někdo volí cestu po zemi i kvůli udržitelnosti.

Velkým hráčem na tomto poli je Flixbus, který má na trasu z Prahy do Paříže několik přímých spojení denně.

Jízdenka se dá sehnat zhruba od 1.129 korun, průměrná cena je pak kolem 2.200 za cestu, což je, pokud nepočítáme charterové lety, výhodnější než letenky. Cesta se ale výrazně prodlouží. Klidně až na devatenáct hodin. Noční jízdy trvají zhruba dvanáct hodin.

Flixbus prý aplikuje, stejně jako například letecké společnosti, dynamickou cenotvorbu, jak redakci sdělil tiskový mluvčí Tomáš Beránek.

„Základní ceny jízdenek jsou opravdu velmi nízké, do Paříže od 1.129 korun, tyto jízdenky jsou nicméně k dispozici dlouho před odjezdem spoje a v omezeném počtu, což je dvě až pět 5 sedadel v autobuse, po jejich vyprodání přicházejí do nabídky další, ale dražší jízdenky. Pokud se autobus blíží vyprodání, jsou již jízdenky k dispozici jen ve vyšší cenové hladině. Proto našim cestujícím radíme rezervovat si jízdenky v dostatečném časovém předstihu. Cenových skupin je v autobuse až deset,“ popsal Tomáš Beránek. 

„Při včasné rezervaci pak je možné vybrat si konkrétní místo v autobuse, přikoupit si prémiové místo, například panoramatické sedačky v dvoupatrovém autobusu, nebo si zakoupit za zvýhodněných podmínek vedlejší sedadlo a zajistit si tak pro svoji cestu větší komfort,“ dodal.  

Paříž. Zdroj: PrahaIN.cz

Nepokoje ve Francii a Flixbus?

Nás ale zajímalo, co udělaly s trasou Flixbusu nedávné nepokoje ve Francii, které odstartovala smrt Nahela Mazouka.

Ptali jsme se přímo tiskového mluvčího Flixbus France Charlese Billiarda.

„Nepokoje toho ve Francii mnoho nezměnily. Dopad byl kratší než týden. Museli jsme zrušit některé jízdy nebo vynechat některé zastávky, zejména v noci, kdy se zdálo, že se řidiči a cestující ocitnou v potenciálním nebezpečí. Zrušení vnitrostátních linek proběhlo ve velmi omezeném rozsahu, šlo o jednotky spojů,“ uvedl Charles Billiard pro PrahaIN.cz.

Situace ve Francii je už stabilizovaná.

„Nyní již není žádný problém a léto bude klidné jako obvykle. Uvidíme v září, zda vzniknou další pnutí, ale věříme, že autobusovou dopravu to nijak zvlášť neovlivní,“ dodal mluvčí Flixbus France.

Zájem o trasu z Prahy do Paříže prý je, autobusy jsou téměř vždy plné. Mohou za to ale především zastávky v Německu.

„Samozřejmě není tolik lidí, kteří absolvují celou cestu, ale protože jízdy vedou přes řadu měst v Německu, přes Štrasburk a Remeš, autobusy jsou téměř vyprodané,“ uvádí Billiard za francouzský Flixbus.

Nezapomněli jsme ani na Regiojet, jehož typické žluté autobusy spatřil asi každý. Podle slov tiskové mluvčí Alexandry Janoušek Kostřicové patří trasa Praha-Paříž v sezoně mezi top linky této známé společnosti. 

Jízdenka se dá sehnat kolem 1.500 korun, cesta trvá přes třináct hodin.

Jak uvedla Janoušek Kostřicová, situace ve Francii samozřejmě ovlivnila poptávku, ale nyní se už vrátila k normálnímu stavu. 

„Data o tom, proč cestující volí autobus místo jiných dopravních prostředků, nevedeme,“ uvedla dál mluvčí. 

Vlakem? Přestupy a vyšší ceny

Možností, jak se prostřednictvím pozemské dopravy dostat z Prahy do Paříže, je také vlak. Nicméně oproti autobusovému spojení Flixbusu a Regiojetu vás čekají přestupy. Možnosti jsou různorodé, ale průměrná délka cesty vlakem do hlavního města Francie je kolem čtrnácti hodin.

Časově to tak vyjde podobně jako autobusem, nevýhodou jsou už zmiňované přestupy.

Trasa často vede skrze hlavní město Bavorska Mnichov. Tam se přestupuje buďto do Stuttgartu anebo do Frankfurtu. Do druhého zmiňovaného města, odkud trvá cesta vlakem do Paříže asi čtyři hodiny, se lze dostat i přes nedaleké Drážďany. 

Variantou s pouhým jedním přestupem je cesta z pražského „hlaváku“ do německého Offenburgu, tam jezdí noční vlaky přes jedenáct hodin a jízdenka vyjde kolem 1.200 korun. Odsud je to do Paříže už kousek, čeká tu pouze jedna zastávka ve Štrasburku a legendárním vlakem TGV jste ve francouzské metropoli asi za dvě hodiny. Průměrná cena jízdenky je ovšem kolem dvou tisíc korun.

Cesta vlakem se oproti autobusu všeobecně velmi prodraží.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných