Parkovací dům na Černém mostě ozdobí reklama obchodních domů. Vše zaplatí Praha

28. 07. 202312:03
Parkovací dům na Černém mostě ozdobí reklama obchodních domů. Vše zaplatí Praha
foto: Georgi Bidenko, PrahaIN.cz/Parkoviště, ilustrační foto

Redakce PrahaIN.cz byla upozorněna na reklamní poutače pro společnost HORNBACH BAUMARKT CS, které budou na fasádě parkovacího P+R domu na Černém mostě. Reklamní nosiče budou pro společnost nejenom zdarma vybudovány, ale budou na budově trvale a zdarma umístěny. Praha bude také platit elektřinu na jejich provoz.

Parkovací dům na Černém mostě vyrostl koncem roku 2021 a pojme celkem téměř 900 aut, čímž se řadí mezi jedno z největších parkovišť tohoto typu v Praze. Parkovací dům v Chlumecké ulici nahradil dřívější prostor povrchového parkoviště, nyní má však trojnásobnou kapacitu. Celkově stálo vybudování parkoviště necelých 500 milionů korun bez DPH, přičemž dotace z Evropské unie činila 291 milionů korun.

Materiál ohledně vybudování osvětlených reklam předložil primátorův náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti). Uzavření této smlouvy o zřízení služebnosti je podmínkou vyplývající z již uzavřené smlouvy o spolupráci z roku 2019.

Protože provozovny Hornbach, Makro a Sconto byly vybudovány ještě před zmíněným parkovacím domem a jsou umístěny v obchodní zóně za parkovištěm, které omezuje jejich viditelnost a jsou i ovlivněny příjezdy a přístupy k provozovnám oproti předchozímu stavu, požadovala společnost podle magistrátního tisku jako kompenzaci těchto vlivů trvalé osazení osvětlených směrových značek na východní a západní fasádě parkovacího domu pro svoji provozovnu a zároveň pro ty sousedící, což je právě Makro a Sconto.

Primátor i náměstek mlčí

„V souladu s již uzavřenou smlouvou o spolupráci je služebnost zřizována bezúplatně a HMP bude hradit všechny náklady související s provozem služebnosti včetně elektrické energie,“ stojí v materiálu, který má naše redakce k dispozici.

Z obou stran tak vzniknou tři osvětlené reklamní poutače, které mají zákazníky správně navést na Hornbach, Makro a Sconto.

To se ale nelíbí opozici, velkým kritikem je zastupitel a předseda pražského ANO Ondřej Prokop.

„Náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib prosadil na červencovém zasedání Rady hlavního města Prahy vybudování nového světelného reklamního poutače zdarma pro společnost Hornbach na novém pražském P+R parkovišti na Černém Mostě. Praha reklamní nosič Hornbachu nejen zdarma vybuduje, ale také bude zdarma provozovat, a dokonce za Hornbach bude platit i elektřinu. Přijde vám to absurdní? Pirátům zjevně ne, a to mají ještě tu drzost tvrdit, že bojují proti reklamnímu smogu v Praze,“ uvedl pro PrahaIN.cz Ondřej Prokop.

S dotazem jsme se obrátili také na pražského primátora Bohuslava Svobodu a jeho náměstka Zdeňka Hřiba.

Odpověď však do vydání článku nepřišla.

Až po jeho vydání zaslal své vyjádření tiskový mluvčí pražského magistrátu.

„Znění smlouvy bylo odsouhlaseno už před několika lety rozhodnutím zastupitelstva a nyní došlo jen ke splnění tohoto několikaletého závazku. Pro stavbu samotného parkovacího domu na Černém Mostě byla totiž historicky nezbytná součinnost této společnosti, která byla vlastníkem pozemků v dané lokalitě. Šlo nejen o její vyjádření coby “souseda” ve stavebním řízení, ale byla i vlastníkem pozemků nutných pro umístění přeložek inženýrských sítí a pro vyvolané stavební úpravy na komunikacích a na parkovišti kvůli stavbě parkovacího domu. Umístění osvětlených cedulí na fasádě domu bylo zásadní podmínkou této společnosti.
Jednoduše řečeno: Bez těch osvětlených cedulí by město žádný parkovací dům na Černém Mostě z evropských dotací nikdy nemohlo postavit. Závazek umístění cedulí na fasádě tuto stavbu odblokoval. Oproti původní dohodě se však aspoň podařilo nově dosáhnout změny, že cedule nebudou barevné, ale pouze černobílé, což omezí vizuální smog v daném místě,“ uvedl pro PrahaIN.cz Vít Hofman.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných