Piráti chtějí „pražský okruh pro tramvaje“ za 14 miliard
foto: Hana Brožková/Zdeněk Hřib
Pokud Piráti uspějí v podzimních volbách, bude mezi jejich priority patřit mimo jiné i výstavba takzvaného tramvajového okruhu města. Ten by měl zejména usnadnit cestování mezi městskými částmi na okraji metropole.
Podle slov primátora Zdeňka Hřiba (Piráti) zbývá dostavět 19 kilometrů za zhruba 14 miliard korun.
Z částí, které schází dostavět, je úsek mezi Podbabou, Bohnicemi a Kobylisy na severu města a na jihu pak od budoucího Dvoreckého mostu přes Dvorce Jeremenkovou na Budějovickou a na Pankrác. V plánu Pirátů je i trať z Chodovské ulice ke stadionu Slavie a rovněž úsek z Kubánského náměstí na Vinohradskou a na Želivského.

Vizualizace plánovaného tramvajového okruhu. Foto: Facebook Piráti Praha
Kompletní dokončení by rádi Piráti stihli do roku 2025. Společně se zastupitelem Jaromírem Beránkem (Piráti) a projektovou manažerkou Pirátů Gabrielou Lněničkovou otevřeli toto téma na úterní tiskové konferenci.
Avizovaný okruh propojí, dle jejich tvrzení, zejména čtyři vlaková nádraží, a sice v Podbabě, Dejvicích, Smíchovské a Nádraží Eden. „Délka nedokončené části tvoří asi 19 kilometrů, což je jedna třetina z celkové délky, protože některé úseky už jsou v provozu,“ prozradila novinářům Lněničková.
„Praha má dobré tramvajové spojení do centra, ale chybí propojení městských částí mimo širší centrum. A proto jsme přišli s ideou dostavby tramvajového okruhu, který by umožnil pohodlné a rychlé cestování mezi městskými částmi. Výhodou také je, že nabídne konkurenceschopnou alternativu k automobilové dopravě," dodala k projektu.
Psali jsme
Pokračující výstavba metra linky D značně komplikuje dopravu v Praze 4. Konkrétně v ulici Antala Staška, dlouhé cirka jeden kilometr od křižovatky…
Psali jsme
Už od pondělního rána mohou cestující metra linky B ve stanici Palmovka v praxi vyzkoušet nové značení a orientační tabule Jednotného…
Tagy
Speciály