Po plánovaném Dvoreckém mostě budou jezdit tramvaje číslo 2 a 20

22. 06. 202208:56
Po plánovaném Dvoreckém mostě budou jezdit tramvaje číslo 2 a 20
foto: Georgi Photo/Tramvaj, ilustrační foto

Stavba Dvoreckého mostu ještě ani nezačala, a pražské integrovaná doprava (PID) už zveřejnila plánované linky, které po něm budou jezdit. Kromě tramvají 2 a 20 by to mělo být i několik autobusových linek, které v současné době zpomalují kolony na Barrandovském mostě.

Rozhodnutí dle plánu rozvoje linek PID na roky 2022 až 2032 však ještě není konečné. Dokument navrhuje i některé úpravy stávajících linek a jejich intervalů. Počítá také se vznikem nových linek, výstavbou lanovky z Podbaby do Bohnic či zkrácením intervalů metra B.

Přesměrováním linky 20 do Modřan místo na Barrandov by se přes Dvorecký most mohly spojit Dejvice, Malá Strana a Smíchov s Braníkem a Modřany. Tramvaj by po dokončení trasy zajížděla až na Libuš. Na Barrandově by ji nahradila linka číslo 15.

Linka číslo 2 by nově jezdila z Albertova na Výtoň a dále do Podolí. Za zastávkou Kublov by odbočila právě na nový most a za ním pokračovala přes Smíchov k Lihovaru a do Hlubočep. Cestující by mohli pro přestupy na tramvaje 4, 5, 12 a 15 či autobus 120 využít přestupní stanici Zlíchov. Dvojka by pak mohla po roce 2032 zamířit až na Barrandov.

Autobusy se vyhnou kolonám

Podle plánu rozvoje by měla na Dvorecký most zamířit také většina autobusů, které nyní využívají Barrandovský most. Mělo by to snížit zpoždění zapříčiněná kolonami přímo na mostě či v Modřanské a Strakonické ulici.

Nová tramvajová a autobusová zastávka vznikne mezi stávajícími zastávkami Belárie a Černý kůň. Autobusová linka 190 se také bude moci díky změnám v trase tramvaje 20 zkrátit.

Nová konečná metra B zvýší počet cestujících

Další zamýšlenou změnou je zkrácení intervalu odjezdů metra B. Už teď se množství cestujících na lince zvyšuje a mnoho lidí by mělo přibýt i s výstavbou nové konečné Depo Zličín a tím spojeného záchytného parkoviště pro 600 aut. Trať by ale pro snížení intervalu ve špičce z nynějších 140 sekund na 120 sekund musela projít modernizací zabezpečovacího zařízení.

Dvorecký most by se měl začít stavěl letos v létě a stát by měl za 810 dní, tedy na přelomu let 2024 a 2025. Sloužit pak bude městské hromadné dopravě, pěším, cyklistům a záchranářům. Město za jeho výstavbu zaplatí asi 1,08 miliardy korun. Debata se vede i nad jeho názvem, jméno by mohl získat například po Madeleine Albrightové.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných