Praha 10 koupila elektromobily za dva miliony. Ty ale stále stojí na dvoře úřadu

19. 11. 202413:03
Praha 10 koupila elektromobily za dva miliony. Ty ale stále stojí na dvoře úřadu
foto: Jana Komrsková, se svolením/Dva elektromobily Úřadu městské časti Prahy 10

Desátá městská část 21. prosince loňského roku uzavřela kupní smlouvu na nákup dvou elektromobilů, ty ji vyšly na dva miliony korun. Úřad si je přivezl 22. května a od té doby stojí téměř nehnutě na venkovním parkovišti. Úřad se s nimi totiž teprve seznamuje.

Desítka na nákup dvou automobilů vypsala výběrové řízení, maximální cena byla stanovena na dva miliony korun. Veřejná zakázka byla realizována v rámci projektu Ekomobilita pro MČ Praha 10. Vzhledem k tomu, že se do výběrového řízení přihlásil pouze jeden uchazeč, o vítězi bylo předem rozhodnuto. Tím se stal TUkas AUTO-STAIGER CZ a.s.
Prodejce s městskou části uzavřel kupní smlouvu 21. prosince, podle ní byly vozy zakoupeny kvůli modernizaci vozového parku, dalším cílem bylo zvýšení energetické účinnosti provozu a snížení nákladů na provoz vozů.

Konkrétně šlo o dva vozy Volvo EX30, cena jednoho vozidla činila 1.014.570 korun včetně DPH, celkově tak šlo o částku 2.029.140 korun. Vozidla byla městské části předána 22. května letošního roku.

PrahaIN.cz na mimořádném jednání zastupitelstva Prahy 10, které proběhlo v pondělí 11. listopadu, zaregistrovala navrhovaný bod zastupitelky a náměstkyně primátora Jany Komrskové (Piráti), který se týkal dvou zmíněných elektromobilů. Ty totiž prý stojí venku a nikdo s nimi nejezdí.

Pouze základní provozní jízdy

„Denně chodím kolem nové budovy úřadu MČ Praha 10 a na parkovišti stojí pořád na stejném místě (bez pohnutí) dva nové elektrovozy. Já to řeším i z pohledu náměstkyně primátora pro životní prostředí, protože MČ Praha 10 žádá o dotaci o dotaci ministerstvo životního prostředí a k tomu musí mít svolení HMP,“ říká redakci Jana Komrsková.

Na zastupitelstvu se k jejímu bodu ale nikdo nevyjádřil, nebyl totiž přijat. Redakci ale upozornila, že se Piráti na zmíněný vůz radnice dotazovali pomocí žádost o poskytnutí informace podle zákona 106.

Podle odpovědi městské části elektromobily prozatím absolvovaly základní provozní jízdy, které jsou spojeny s dobíjením a seznámením se s ovládáním vozidel. Tyto jízdy podle úřadu slouží především k tomu, aby se řidiči z městského úřadu obeznámili s technickým provozem vozidel a zajistili jejich připravenost pro plné nasazení.

Za půl roku jedno vozidlo ujelo necelých sto kilometrů

„V letních měsících proběhla referentská školení pro úředníky a zaměstnance, kteří budou oba elektromobily užívat. Obě vozidla jsou v současné době využívána především pro základní provozní jízdy, které souvisejí s dobíjením a seznamováním se s jejich ovládáním. Vozidla nejčastěji využívají řidiči zařazení v oddělení autodopravy a pojízdného úřadu, kteří jsou pověřeni technickým provozem a přípravou vozidel pro plné nasazení,“ stojí v odpovědi.

Městská část za pojištění jednoho vozu v květnu letošního roku zaplatila 17.888 korun, podle tabulky nákladů bylo prozatím na nabíjení jednoho vozu zaplaceno celkem 1029,27 korun, druhého vozu 1123,96 korun.

Podle záznamů o provozu první vozidlo vyjelo poprvé 30. května do Fashion Arena Prague Outlet v pražských Štěrboholech, pak ještě jednou 4. června, kdy zvládlo rovné čtyři kilometry, poté až do 21. října stálo na místě a do dnešního dne vyjelo v dalších čtyřech dnech. Za více než půl roku tachometr ukazuje pouhých 89 kilometrů.

Druhé vozidlo je na tom podobně, i to bylo 30. května ve Štěrboholech a pak až do 22. října stálo na místě. Celkově prozatím ujelo 186 kilometrů.

„Městská část Praha 10 převzala dne 22. května dva nové elektromobily od prodejce a od té doby je využívá pro potřeby městského úřadu. Tyto vozy byly zakoupeny v rámci podpory ekologické dopravy s cílem snížit emise v rámci městské části. Počáteční využití zahrnovalo testování a seznámení zaměstnanců s technologiemi elektromobilů. Elektromobily jsou využívány převážně na kratší cesty po městské části, aby se dosáhlo maximální efektivity jejich využití, a tomu odpovídají i najeté kilometry,“ uvedl pro PrahaIN.cz tiskový mluvčí Prahy 10 Ján Bruno Tropp. 

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných