foto: Georgi Bidenko, PrahaIN.cz/Železniční přejezd v Liboci
Během uplynulého půl roku se na železničním přejezdu v Liboci stalo hned pět dopravních nehod. Jde o takzvaný neřízený přejezd, který by řidiči měli přejíždět s maximální opatrností. Četnost a vážnost dopravních nehod však zneklidňuje radnici Prahy 6, která se rozhodla jednat.
Od srpna loňského roku do poloviny ledna se na železničním přejezdu stalo pět dopravních nehod. Ve středu 18. prosince muselo být po nehodě z vlaku evakuováno 50 cestujících a v nabouraném autě zůstali zaklíněni tři lidé. Provoz na trati tehdy stál tři hodiny.
Další nehoda se uskutečnila jen o devět dní později, 27. prosince. Tentokrát bylo z vlaku evakuováno 90 lidí a z automobilu vyproštěn řidič. Zatím poslední nehoda se na přejezdu stala v neděli 12. ledna, obešla se bez zranění. Jak informovaly Novinky.cz, řidičem vozu alternativní taxislužby měl být cizinec.
Šestka začala jednat
Četných kolizí si všimla také radnice Prahy 6. Přejezd v ulici U Stanice začala řešit se Správou železnic a Drážním úřadem. Pověřila je, aby bezodkladně prověřili příčiny střetů a zajistili adekvátní dopravní řešení místa. Konat se rozhodla i přesto, že řidiči jsou na takzvaném neřízeném přejezdu povinni přejíždět s maximální opatrností. Vyplývá to z tiskové zprávy.
„Nabádáme motoristy, aby se při svých cestách maximálně věnovali řízení a dbali dopravního značení. Nepozornost či sledování mobilních telefonů při řízení může být příčinou velmi závažných nehod,“ uvedl ve zprávě Ondřej Matěj Hrubeš (ODS), radní pro dopravu městské části Praha 6.
Psali jsme
Praha začne znovu jednat o vyhlášce, kterou by omezila hluk z koncertů po 22:00. V rozhovoru s ČTK to řekl radní města Adam Zábranský (Piráti).…
Ve hře jsou závory i úplný zákaz
Městská část uvažuje například o instalaci závor či úplném zamezení přejezdu vozidel se zachováním pohybu chodců, nejlépe regulovaným krátkou závorou. Místem totiž chodí děti a rodiče z blízké mateřské školy.
Úplné uzavření přejezdu by navíc mohlo zcela eliminovat tranzitní dopravu, která se v době dopravní špičky na Libocké a Litovické přesouvá do ulic U Kolejí a U Stanice. V budoucnu se navíc počítá s úplným zrušením přejezdu, a to v rámci modernizace železnice z Prahy do Kladna.
V současné době projednává Praha 6 zřízení přechodné úpravy. Ta by měla spočívat v doplnění svislého dopravního značení „stůj, dej přednost v jízdě“ a posunutí značení v ulici U Kolejí do vzdálenosti 80 metrů před přejezd a v ulici U Stanice zhruba 60 metrů před přejezd.
Podle místních je chyba v řidičích
Podle některých místních obyvatel je ale současný stav přejezdu v pořádku. Jak vyplývá z komentářů na Facebooku, největší problém prý představují nepozorní a bezohlední řidiči. „Když je někdo pitomec a není schopen si uvědomit, že ta výstražná světla a zvuk znamenají, že po kolejích přijíždí vlak, není mu zřejmě pomoci. A to bez ohledu na to, zda sedí v autě nebo jede na kole nebo jde třeba pěšky,“ napsala jedna z místních.
Ani podle dalších není četnost nehod způsobena přejezdem, nýbrž řidiči. „Tady na Šestce je více dopravních komplikací, které by se měly řešit. V tomto případě je to jen hloupost a bezohlednost řidičů, kteří na ten přejezd vjedou i přes výstrahu,“ uzavřel další z komentujících.