foto: Jiří Zemen, PrahaIN.cz (stejně jako ostatní fotografie v článku)/Nový elektrický trolejbus Škoda E'CITY
FOTOREPORTÁŽ Elektrický trolejbus E´CITY firmy Škoda byl slavnostně uveden do provozu. Pražané se mohou těšit na tichou a pohodlnější jízdu. Redakce PrahaIN.cz si vyzkoušela historicky první jízdu tímto nízkoemisním trolejbusem.
Trolejbusová doprava v Praze byla provozována mezi lety 1936 a 1972. Od října 2017 do června 2018 byla ve zkušebním provozu s cestujícími a od července 2018 je v pravidelném provozu trolejbusová trať Palmovka - Letňany určená pro parciální trolejbusy, trakčním vedením je však opatřen pouze kilometrový úsek mezi Libní a Prosekem a dobíjecí stanoviště na Palmovce.
|
V pondělí byl představen první vůz z této série. Do konce února bude do metropole dodáno dalších třináct vozů.
Trolejbus bude nasazen na linku 154 a 213. O víkendu bude obsluhovat ještě linku 124.
Jízdní řád najdete na stránkách Dopravního podniku.
Slogan mluví jasně
Vozidla se mohou pyšnit kontrolou energetické bilance vozu, a také nízkými náklady na dobíjecí infrastrukturu.
Elektrobus Škoda E'CITY stál přibližně patnáct milionů korun. Více než 80 procent částky jde z dotací Evropské unie.
Slavnostní přestřižení pásky. Zprava: Jiří Ptáček, Petr Witowski, Adam Scheinherr
„Je to náš dlouhodobý cíl, abychom zvyšovali komfort cestujících. Zároveň snižovali zátěž dopravy a životního prostředí. Dnes tu máme první trolejbus, do konce února bychom měli mít všech čtrnáct elektrobusů, jenž budou zajišťovat provoz na dvou linkách,“ okomentoval pražský náměstek pro dopravu, Adam Scheinherr.
„Jsem rád, že tu dnes stojíme u ostrého startu elektromobility. Dopravní podnik už asi před dvěma lety měl nesmělé pokusy s elektromobilitou. Byly to dva autobusy, jenž nebyly příliš spolehlivé. Jsem rád, že technologie pokročila. Jsme dnes připraveni začít používat tyto bateriové trolejbusy,“ doplnil šéf pražského Dopravního podniku, Petr Witowski.
Byl i přípitek.
„Já mám spoustu dobových fotek, kde trolejbusy brázdí naši městskou část. Takže je ve mně i taková klukovská duše, která se těší až se to znova spustí,“ podotknul Jiří Ptáček, starosta Prahy 3.
Vydali jsme se i do interiéru
Místo pro řidiče
Unikátní pohled z místa řidiče trolejbusu.
Interiér trolejbusu. Sparťanští fandové by určitě přidali ještě žlutou sedačku.
'Klasická pětka' tu v autobusech MHD nenalezneme. V zadní části se totiž nachází motor. Místo bývá pouze pro tři pasažéry. Celkem má trolejbus zvýšenou kapacitu o sedm lidí.
'Staronové' opatření o zákazu vstupu do přední části vozidla je připraveno.
Okusili jsme první jízdu vozidlem. Ze stanice Želivského do stanice Strašnická.
Bezpečně jsme dorazili.
Jízda byla velice komfortní. Nové sedadla byla pohodlná a tichý chod trolejbusu velice příjemný.