Praze 6 se nelíbí návrh lanové dráhy mezi Podbabou, Trojou a Bohnicemi

08. 10. 202317:21
Praze 6 se nelíbí návrh lanové dráhy mezi Podbabou, Trojou a Bohnicemi
foto: Petr Kouba, PrahaIN.cz/Trojský zámek

Podle radnice Prahy 6 je stavba lanové dráhy mezi Podbabou, Trojou a Bohnicemi pouze dočasným řešením. Situaci by podle ní vyřešila nová tramvajová trať. V návrhu navíc postrádala řešení pěších vazeb či parkování.

Podle informací z webu šesté městské části je projekt lanové dráhy mezi Nádražím Podbaba, Trojou a Bohnicemi ve fázi dokumentace vlivů na životní prostředí. Radnice se samotnou výstavbou souhlasí, nelíbí se jí však předložená podoba projektu.

„Praha 6 zastává názor, že dlouhodobým řešením je spojení Podbaby, Troji a Bohnic pomocí tramvajové trati. Lanovou dráhu považujeme jako možné dočasné spojení obou břehů Vltavy do té doby, než bude moci být tato tramvajová trať dokončena,“ uvedl Ondřej Matěj Hrubeš (ODS), radní pro dopravu.

Šestka chce záchytné parkoviště a řešení pro chodce

Již dříve upozorňovala Praha 6 také na další nedostatky v dokumentaci. Nelíbí se jí například absence záchytného parkoviště na konečné stanici Podbaba. Chybí také vhodné řešení pěších přestupů a vazeb.

„Předložená dokumentace otázku parkování na podbabské straně vůbec neřeší, vedle toho neřeší ani otázku pěších vazeb v Podbabě s ohledem na bezpečné přestupy. Z toho důvodu jsme byli nuceni vydat k záměru lanové dráhy negativní stanovisko,“ doplnil ve zprávě Petr Palacký (Zelení), radní pro životní prostředí a klima.

Toto vyjádření se týká pouze posuzování vlivů záměru na životní prostředí. Ekonomické otázky související s výstavbou a následným provozem dráhy zatím neřeší.

Zrychlení cesty až o 25 minut

Lanovka by se měla v budoucnu stát součástí systému pražské hromadné dopravy. Celkem má mít 17 až 19 kabin, každou pro 35 cestujících. V délce 2,3 kilometru by měla obsluhovat tři zastávky. Dolní stanice je situována do Podbaby u Papírenské ulice, pokračovat bude přes Císařský ostrov k pražské zoo, kde vznikne mezistanice a dále  do vrcholové zastávky v Bohnicích.

„Lidé ze Šestky a Osmičky se na pořádné spojení načekali dost dlouho. Když se dnes potřebujete dostat ze zastávky Krakov na sídlišti Bohnice na Vítězné náměstí, musíte autobusem do Kobylis, odtud metrem na Vltavskou a pak tramvají. Nebo z Kobylis metrem do centra s přestupem na Muzeu a pak zase nahoru áčkem na Dejvickou. Obě varianty zaberou 40 minut. Lanovkou zkrátíme cestu na 15 minut s cestou k jejím zastávkám,“ popsal hlavní cíl plánované stavby pro naši redakci loni v květnu Adam Scheinherr (Praha sobě), tehdejší náměstek primátora pro oblast dopravy.

Lanovka by měla vzniknout dle návrhu studia William Matthews Associates, které zvítězilo v architektonické soutěži. Tu Dopravní podnik hlavního města Prahy vyhlásil v květnu loňského roku a přihlásilo se do ní celkem 23 zájemců z devíti evropských měst. O stavbě lanovky rozhodla městská rada o dva roky dříve, v červnu 2020.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných