Pražské letiště ocenilo aerolinky: Ryanair, Finnair, easyJet, British Airways a Korean Air

02. 02. 202419:11
Pražské letiště ocenilo aerolinky: Ryanair, Finnair, easyJet, British Airways a Korean Air
foto: Georgi Bidenko, PrahaIN.cz/Letadlo Ryanair

Letiště Praha znovu ocenilo nejlepší aerolinky za uplynulý rok. „Opakovaně se nám potvrzuje, že rozhodnutí oceňovat nejlepší aerolinky, je správné. Jde o standardní postup ze strany mezinárodních letišť, který pomáhá utužovat vzájemné vztahy s našimi externími partnery,“ uvedl v tiskové zprávě předseda představenstva Letiště Praha Jiří Pos.

Jako nejvíce se rozvíjejíce dopravce byla zvolena nízkonákladová společnost Ryanair. Jde o kategorii s největším meziročním nárůstem počtu cestujících, který v předchozím kalendářním roce dosáhl nejvyššího meziročního nárůstu v celkovém počtu přepravených cestujících ve srovnání s rokem 2022.

Nejefektivnějším dopravcem s ohledem na provoz byla společnost Finnair. Tato kategorie zohledňuje nejen plnění klíčových provozních ukazatelů, ale také objemové výkony dopravců.

„Jsme velmi hrdí, že toto ocenění získáváme již druhým rokem po sobě. Snažíme se neustále zlepšovat procesy jak v letovém provozu, tak na zemi. Klíčovou roli v této práci hraje silné partnerství, které jsme s Letištěm Praha navázali. Praha, kam létá několik našich letů denně, tak zůstává důležitou součástí naší sítě, která slouží našim zákazníkům po celém světě,“ říká v tiskové zprávě Jari Paajanen, viceprezident pro řízení provozu společnosti Finnair.

Environmentálně nejzodpovědnějším dopravcem se stala aerolinka easyJet. Hodnocení má tři kritéria: hluk a emise letadel provozovaných na Letišti Václava Havla Praha a přístup, závazky a aktivity aerolinek celkově v oblasti udržitelnosti.

„Dekarbonizace leteckého sektoru bude představovat velkou výzvu. Již nyní ale registrujeme výrazné odhodlání a nadšení celého leteckého sektoru, včetně mnoha našich partnerů z řad letišť, k prosazování potřebných změn. Jsme optimističtí, že společně s touto naší aktivitou a správnou podporou ze strany zákonodárců se nám podaří zajistit budoucnost letectví s čistou uhlíkovou neutralitou, a zároveň se nám podaří zachovat řadu výhod, kterou letectví přináší mnoha lidem po celém světě,” řekla Jane Ashton, ředitelka pro udržitelnost ve společnosti easyJet.

Dopravce British Airways obdržel cenu za nejlepší marketingovou kampaň ve spolupráci s Letištěm Praha. Mezi hlavní kritéria hodnocení kampaní patřilo zviditelnění značky Letiště Praha a Prahy jako destinace, atraktivita vizuálu a originalita a srozumitelnost sdělení.

„Velmi nás těší, že jsme získali ocenění za naši každoroční marketingovou kampaň realizovanou v souvislosti s tradičními vánočními trhy. Šlo o doplnění iniciativy naší značky British Airways Holidays nazvanou ‚Berte svou dovolenou vážně‘ (Take Your Holiday Seriously). Cílem bylo inspirovat naše zákazníky k využití zbývající dovolené pro cesty s námi a představit Prahu jako lákavou evropskou destinaci na prodloužené víkendy i cesty na vánoční trhy,“ zmínila Taylor Collins, výkonná ředitelka partnerské spolupráce British Airways Holidays.

Nová kategorie

Nově přibyla také kategorie pro nejvíce se rozvíjející dopravce v kategorii Cargo. Letiště Praha takto ocenilo toho, který projevil největší meziroční nárůst letecky přepraveného nákladu.

„Rozhodli jsme se portfolio ocenění rozšířit a přidat cenu pro nejvíce se rozvíjejícího dopravce v kategorii Cargo. Jedná se o segment, kterého si vážíme a chtěli jsme jeho význam také zohlednit,“ říká Jiří Pos.

Tento titul získal přepravce Korean Air.

„Rádi bychom poděkovali našim zákazníkům a GSA, bez kterých bychom těchto výsledků nedosáhli, dále pak Letišti Praha a našemu handlingovému partnerovi Skyport za jejich práci a trvalou podporu. V neposlední řadě bychom rádi poděkovali našim zaměstnancům za jejich úsilí a nasazení, což výrazně přispělo k úspěchu společnosti,“ uvedl Václav Charousek, Manažer Cargo prodeje Korean Air pro Českou republiku, Chorvatsko a Srbsko.

 

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných