Pražskou dopravu má odlehčit Hloubětínský tunel. Výstavba se připravuje
foto: Tunel Blanka/Pražské dopravě má v budoucnu pomoci Hloubětínský tunel.
Rada hlavního města Prahy v pondělí odsouhlasila vyhlášení veřejné vyhlášky zakázky na vypracování projektové dokumentace a s tím souvisejících prací k plánované stavbě Hloubětínského tunelu. V úseku dvou přetížených křižovatek bude tudíž v budoucnu převedena doprava pod zem. Vše ještě musí schválit pražské zastupitelstvo na svém čtvrtečním jednání.
„Tunel Hloubětín a zkapacitnění křižovatek Průmyslová – Kbelská x Poděbradská i Kbelská x Kolbenova je jeden z nejdůležitějších souborů staveb, který se nám do konce dekády podaří postavit. Díky úpravě křižovatek a novému tunelu Hloubětín zvýšíme kapacitu úzkého hrdla Průmyslového polookruhu až na 150 procent. A díky nové stavbě se zlepší podmínky nejen pro automobilovou dopravu. Řidiči nebudou muset čekat na křižovatkách a projedou pohodlně bez zastavení pod zemí. Zároveň na povrchu vzniknou nová stromořadí a kvalitní cesty pro pěší a cyklisty. První práce začnou už letos úpravou signalizací a řadících pruhů, včetně výstavby dvou podchodů pro pěší pod železniční tratí podél ulice Kbelská,“ sděluje v rámci tiskové zprávy náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr (za Praha Sobě).
Psali jsme
Tento týden bude zahájena sezóna turistických vlaků. České dráhy zvou na středeční jízdu vlakem Cyklohráčkem, na které se seznámíte s novinkami…
Tisíce řidičů jedoucích po páteřích komunikací Průmyslová a Kbelská, které dohromady tvoří tzv. Průmyslový polookruh, se každým dnem potýkají s dopravními problémy a dlouhými kolonami v úseku kolem křižovatek s Poděbradskou a také s Kolbenovou ulicí. Negativní dopady jsou však podle Scheinherra patrné i na navazujících komunikacích v širokém okolí.
Současně vytváří tento úsek značnou závadu z hlediska životního prostředí, bezpečnosti i urbanismu. Okolní zástavba je totiž tvořena rodinnými nebo činžovními domy a v severní části tramvajovou vozovnou.
Větší plynulost a bezpečnost
Tuto nevyhovující situaci by mělo do budoucna vyřešit právě vybudování Hloubětínského tunelu, jenž by měl být hloubený s délkou zhruba 670 metrů. Tunel podle Scheinherra výrazně zvýší plynulost a bezpečnost dopravy. Zároveň prý omezí dlouhé kolony před křižovatkami a zlepší životní prostředí. K tomu má přispět i přesunutí většiny dopravní zátěže v oblasti do tunelu. V neposlední řadě by se po výstavbě Hloubětínského tunelu měla výrazně zlepšit prostupnost území pro chodce a cyklisty.
Předmětem odsouhlasené veřejné zakázky je zhotovení projektové dokumentace pro společné povolení stavby, autorský dozor při realizaci stavby a inženýrská činnost při přípravě stavby Hloubětínského tunelu. Projekt by měl stát zhruba 320 milionů korun bez DPH. Projektové přípravy by měl vítěz zakázky zahájit ještě v letošním roce. Poté na nich bude pracovat další dva roky. Autorský dozor by se měl uskutečnit až po ukončení stavební části, k čemuž by mělo dojít v roce 2029.
Psali jsme
Trasy některých linek tramvají ovlivní rekonstrukce tratě mezi Ohradou a Palmovkou. Praha 14 přijde na více než rok o linku 19 a nebude tak…
Tagy
Speciály