Pražský dopravní podnik shání projektanta i organizátora architektonické soutěže na lanovku z Podbaby do Bohnic
foto: Se svolením METROPROJEKT Praha (stejně jako ostatní snímky v článku)/Vizualizace plánované lanovky Podbaba – Troja – Bohnice
Dopravní podnik hl. m. Prahy aktuálně vypsal dvě zakázky k plánované lanovce Podbaba – Troja – Bohnice. Jde o veřejnou zakázku na projektanta lanové dráhy a současně také tendr na organizátora mezinárodní architektonické soutěže na podobu tří stanic lanovky a pěti podpůrných pilířů. Vítězové obou zakázek by podle dopravního podniku měli být známí do konce ledna 2022.
„Lanovka z Podbaby do Bohnic je efektivní spojení dvou částí Prahy oddělených Vltavou a příkrým svahem Trojské kotliny. Po schválení záměru v Radě a Zastupitelstvu v minulém roce pokračujeme v přípravě projektu a dalším krokem je soutěž projektanta a organizátora architektonické soutěže, ze které vzejde podoba stanic a podpěr lanové dráhy. Zároveň probíhá proces změny územního plánu, který dokončíme v příštím roce. Doufám, že za několik měsíců představíme výsledky architektonické soutěže a následně se naplno rozběhnou projekční práce, které budou s výsledným architektonickým řešením už počítat. Lidé z šestky a osmičky se na kvalitní spojení načekali už dost dlouho. Když se dnes potřebujete dostat ze zastávky Krakov na sídlišti Bohnice na Vítězné náměstí v Praze 6, musíte autobusem do Kobylis, odtud metrem na Vltavskou a pak tramvají. Nebo z Kobylis metrem do centra s přestupem na Muzeu a pak zase nahoru áčkem na Dejvickou,“ uvedl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.
Vizualizace plánované lanovky Podbaba – Troja – Bohnice jsou čistě ilustrační a sloužily pro potřeby technické studie. Skutečná podoba stanic lanovky i sloupů vzejde teprve z mezinárodní architektonické soutěže.
Obě tyto varianty podle něj zaberou 40 minut a lanovkou by se cesta zkrátila na 15 minut i s cestou k jejím zastávkám.
Vizualizace plánované lanovky Podbaba – Troja – Bohnice jsou čistě ilustrační a sloužily pro potřeby technické studie. Skutečná podoba stanic lanovky i sloupů vzejde teprve z mezinárodní architektonické soutěže.
„Prvním úkolem projektanta bude příprava dokumentace k posouzení vlivu stavby na životní prostředí dle zákona, tzv. EIA, její projednání a získání kladného stanoviska. To bude zcela zásadní bod tohoto projektu. Až na základě výsledků EIA bude projektant moct vypracovat finální projektovou dokumentaci pro sloučené územní a stavební řízení. Ze zkušeností z jiných projektů vzhledem k procesní složitosti a komplikované legislativě předpokládáme, že jen tato etapa zabere zhruba rok až rok a půl,“ dodal Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.
Realizaci lanovky schválila Rada hlavního města Prahy na konci srpna 2020. Lanová dráha bude mít tři stanice: Podbaba, Troja a Bohnice. Její předpokládaná délka bude cca 2,3 kilometru a předpokládané náklady na její výstavbu jsou odhadovány na přibližně 2,007 miliard korun.
Psali jsme
Praha v posledních letech bojuje s nedostakem bytů a zároveň s extrémně vysokými cenami. Ceny okolo 8 milionů korun za 2kk již nejsou ničím…
Tagy
Speciály