foto: Jan Svoboda, PrahaIN.cz/Noční tramvaj na Vršovické
Dopravní nehoda nebo pouhá porucha může potkat kterýkoliv dopravní prostředek. Tramvaje nejsou výjimkou. Pražský dopravní podnik ale posílá některé vozy na opravu do 350 kilometrů vzdálené Ostravy.
V pátek se na facebookovém profilu Tramvaje v České republice objevila fotka pražské tramvaje typu Škoda 15T s číslem 9408, která se aktuálně nachází v areálu podniku Škoda Ekova v Ostravě.
Tato tramvaj utrpěla před nedávnem poškození zadní části vozu a dopravní podnik se rozhodl realizovat opravu v Ostravě, vzdálené zhruba 350 kilometrů od Prahy.
Vyplatí se to vůbec?
Pražská tramvaj, čekající na servis v Ostravě. Foto Tramvaje v České republice
Otázka, zda ano, nebo ne, je ovšem v tomto případě druhořadá.
Cesty do Ostravy absolvují Pražské tramvaje hlavně kvůli tomu, že ve slezké metropoli je sídlo ‚autorizovaného servisu‘ v podobě firmy Škoda Ekova.
Psali jsme
V pražské veřejné dopravě bude od pondělí 17. ledna v rámci proticovidových opatření cestujícím opět znemožněn nástup do vozů předními dveřmi.…
Hlavní „špitál“ dopravního podniku je ale v Praze 10
Ústřední dílny Dopravního podniku jsou hlavními dílnami, kterými disponuje Dopravní podnik hlavního města Prahy.
V ústředních dílnách jsou schopni opravit většinu komponent u svých vozidel. Foto DPP
Nacházejí se v městském obvodu Praha 10 a zasahují do tří katastrálních území: Malešice (městská část Praha 10, sem spadá budova hlavního vchodu a část budovy Správy vozidel Autobusy), Hostivař (městská část Praha 15, sem spadá většina dílenských budov) a Strašnice (městská část Praha 10, do Strašnic patří hasičská stanice Dopravního podniku a celý areál depa metra Hostivař).
Administrativně tvořily ústřední dílny Dopravního podniku nějakou dobu jeden celek (odštěpný závod Technické služby v době, kdy se uvažovalo o obnovení trolejbusové dopravy, se krátce jmenoval Trolejbusy a opravny).
V ústředních dílnách jsou pravidelně pořádány i dny otevřených dveří pro veřejnost. Foto DPP
Po zrušení tohoto odštěpného závodu je tramvajová a autobusová část dílen samostatná, autobusová část ústředních dílen je administrativně sloučená s autobusovou garáží. Tramvaje a autobusy mají od roku 2005 společného jen správce budov, odbor správy nemovitostí.
Dílny leží na okraji města, jsou napojené na tramvajovou síť (je zde ukončená tramvajová trať). Mohou zde být opravovány jak tramvaje (na začátku 21. století se zde modernizují tramvaje typu T3 na T3R.P), tak i autobusy a nedaleko leží také Opravárenská základna metra.
Tramvajové dílny tvoří jednu velkou halu, vybudovanou a zprovozněnou v roce 1968. Nahradily tehdy již nevyhovující dílny Rustonka. Autobusy mají vlastní dílnu ve svém komplexu budov.
Psali jsme
Kolik let má vaše auto? Pokud si odpovíte, že více než 10, nebudete se řadit k výjimkám. Právě naopak. Vozový park neustále stárne. Jsme opravdu…
Psali jsme
Když je redaktor připraven, podaří se mu ulovit zajímavou fotku. Toto pravidlo se potvrdilo i v naší redakci. Při popojíždění v koloně…