foto: Magistrát hlavního města Prahy (stejně jako ostatní fotografie v článku)/Okolí Hloubětína se promění
Pražský magistrát má studii plánovaného podzemního tunelu, kterým by měla procházet část Průmyslového polookruhu mezi dvěma křižovatkami v Hloubětíně. ČTK o tom informoval primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě).
V plánu jsou i další úpravy polookruhu, které by měly začít již v letošním roce. Celkem by práce měly stát podle odhadu šest miliard korun a hotové by mohly být v roce 2028.
Průmyslový polookruh se skládá z ulic Kbelská a Průmyslová a propojuje Letňany na severovýchodě se Štěrboholy na jihovýchodě metropole. Denně po něm projede 35 až 85 tisíc vozidel a fakticky podle Scheinherra plní funkci nedokončeného vnitřního i vnějšího okruhu.
„Musíme zvýšit jeho kapacitu, protože to je stavba, která ještě v tomto desetiletí výrazně pomůže plynulosti dopravy ve východní části města. Odstraní kolony a zaručí plynulost provozu. Díky úpravě křižovatek a novému tunelu Hloubětín zvýšíme kapacitu úzkého hrdla Průmyslového polookruhu až o polovinu,“ uvedl.

Město v minulosti zvažovalo, že polookruh v Malešicích rozšíří o dva pruhy. Od této varianty však nakonec ustoupilo. Podle studie nezpůsobuje dopravní komplikace na polookruhu nízká kapacita silnice, ale nedostatečná průjezdnost křižovatek. Kromě zahloubení proto studie navrhuje i další úpravy, průjezdnost křižovatek má zlepšit například vytvoření nových připojovacích a odpojovacích pruhů.
Okolí se má zcela proměnit
V Průmyslové ulici budou upraveny například křižovatky s Českobrodskou, kde zmizí současné napojení, kdy řidiči musejí zastavovat na značce stop. Nově tam bude připojovací pruh. Proměna čeká i křižovatku se Štěrboholskou, která je pro chodce a cyklisty neprostupná. Zlepšit se má rovněž průjezdnost křižovatkou po Černokostelecké. Upraveno bude rovněž řazení jízdních pruhů, protože například ve směru z Hloubětína blokují dopravu auta odbočující na Jižní spojku.
-sytost-25.jpg)
_v38.jpg)
Paralelně se silnicemi pro auta vzniknou v Průmyslové cyklostezky, které budou odděleny od aut. V místech, kudy povedou, bude také doplněna zeleň a vysázeny stromy. Cyklisté budou mít své světelné přejezdy na kříženích s vjezdy do průmyslových areálů.
Vše je teprve na začátku
První práce by podle náměstka měly začít letos. Konkrétně město upraví některé světelné křižovatky a řadící pruhy a začne také stavět dva podchody pro pěší pod železniční tratí podél Kbelské ulice. V následujících letech pak magistrát podle studie počítá s úpravami křižovatek v Průmyslové ulici a rekonstrukcí mostní estakády přes údolí Rokytky.
Největší investicí bude vybudování asi 670 metrů dlouhého tunelu mezi křižovatkami s ulicemi Poděbradská a Kolbenova a související úpravy ulice Kbelská v Hloubětíně.
„Co se týče samotného zahloubení, hlavní město v tuto chvíli projednává studii se základními dotčenými orgány státní správy a dále bude následovat příprava soutěže na projektanta,“ dodal Scheinherr.
Psali jsme
Počet uživatelů sdílených aut v Česku se loni zvýšil o více než polovinu. Dvojciferným tempem rostly i tržby poskytovatelů carsharingu. Růst…
Psali jsme
V první polovině května letošního roku by měla začít rekonstrukce Barrandovského mostu. Důvodem je jeho špatná izolace a zatékání vody do mostu.…