foto: Marek Jindra, PrahaIN.cz/Odtahová služba odváží vůz z Václavského náměstí
Další z akcí věnovaných kontrole dopravních přestupků na Praze 1 se v režii radního pro dopravu této městské části Vojtěcha Ryvoly (ANO) konala ve čtvrtek 8. června na Václavském náměstí. Společně se strážníky městské policie se zaměřili na kontrolu parkování, které je vyhrazené pro zásobování a omezené časovým limitem v délce 15 minut.
Akce probíhala uprostřed Václavského náměstí na začátku Jindřišské ulice. Vozidla řidičů, kteří se dopustili přestupku tím, že překročili povolenou dobu stání, byla odtažena.
Během akce bylo za hodinu a čtvrt tímto způsobem naloženo se šesti vozidly.
Strážníci si auta parkující na vyznačeném prostoru nafotí ze všech stran, počkají, než uplyne vymezený časový interval, dokonce ho ještě prodlouží například o dalších deset minut. Pak se na místo vrátí a pokud auto stojí na stejném místě, tak je prokazatelné, že se jeho řidič dopustil přestupku.
„Vymyslel jsem si akci radní v ulicích, takže kontroluju s městskou policií vjezdy na pěší zóny, zákazy vjezdu, dneska to bylo zásobování. Byla to už pátá podobná akce v řadě,“ řekl naší redakci Vojtěch Ryvola a dodal, že se snaží zviditelnit práci městské policie.
„Chtěl bych městské polici navrátit kredit, aby lidé byli hrdí, že tady takovou policii máme. A ne, aby si ze strážníků dělali srandu. Snažím se také jejich práci dostat do povědomí lidí, dělají toho moc,“ pokračoval Vojtěch Ryvola.
Psali jsme
PrahaIN.cz byla ve středu v centru metropole, kde jsme se na vlastní oči přesvědčili, že označení pěší zóna mnohé řidiče netrápí. Ačkoli bylo…
Pěší zóna u Prašné brány, zákaz vjezdu do Nerudovy ulice
První akce byla u Prašné brány, tam se kontrolovaly vjezdy na pěší zónu a naše redakce byla u toho. Názor radního pro dopravu první městské části je takový, že pro velké množství řidičů funguje pěší zóna jako normální silnice. „Češi si dovolí tady doma v Praze věci, které by si v životě v zahraničí nedovolili, takže tolik aut, které začínají jezdit po pěší zóně, to je šílené,“ uvedl pro naši redakci Vojtěch Ryvola.
Podruhé společně s městskou policií odchytávali parkování v Nerudově ulici na základě hlášek, že tam nikdo nedodržuje zákaz vjezdu. „Tam jsem pochopil, že jakákoliv taková akce může trvat maximálně tři čtvrtě hodiny, protože v době dnešní techniky si to okamžitě všichni řeknou, napíšou, nasdílí nebo zavolají vysílačkou, kam se nemá jezdit, protože tam se vybírá,“ vysvětlil nám radní pro dopravu první městské části.
Další akce proběhla v Rytířské ulici s ohledem na skutečnost, že z Národní třídy je zákaz vjezdu do Perlové ulice, s výjimkou platící pro dopravní obsluhu. „Problém je, že dnešní výklad, co je dopravní obsluha, je natolik katastrofální, že se za to může vydávat každý. I ten, kdo hledá ubytování, tak je vlastně dopravní obsluha,“ popsal legislativní nedokonalosti Vojtěch Ryvola.
Za nedodržení této značky čeká řidiče odtah vozidla / foto: PrahaIN.cz
Zásobování na Václavském náměstí
Kontrola vjezdu na Václavské náměstí byla předmětem již předchozí kontroly.
„Ještě málo lidí ví, že zásobování na Můstku může do devíti hodin ráno a na horní části Václavského náměstí do desíti hodin, jezdit každý, kdo chce. Ale po uvedených časem pouze zásobovací auta, která mají povolení z odboru dopravy Praha 1. Dnešní akce byla zase zaměřená na zásobování. Někde můžete stát patnáct, někde 30 minut. Já bych na Praze 1 uživil pět, šest, sedm odtahových služeb, které by nedělaly nic jiného, než odtahovaly ze zásobování, ale někde se začít musí. Zásadní je změnit chování a myšlení řidičů a zásobovačů. Přijde mi, že v rámci dopravy, zvláště na Praze 1, pokračuje ten Klondike z devadesátých let pořád dál,“ sdělil redakci PrahaIN.cz svoji zkušenost radní pro dopravu Prahy 1.