-->

Radnice Praha 4 v příštím roce nebude rozšiřovat parkovací zóny

28. 12. 202219:40
Radnice Praha 4 v příštím roce nebude rozšiřovat parkovací zóny
foto: Markéta Šálková, PrahaIN.cz/Modré parkovací zóny

Radnice Prahy 4 se nechystá v příštím roce rozšiřovat zóny placeného stání. V některých oblastech ale zhodnotí jejich fungování a případně je upraví. Zároveň chce vedení městské části vytvořit analýzu výstavby takzvaných lehkých parkovacích domů.

V rozhovoru s ČTK to dnes řekl starosta Ondřej Kubín (ODS). Zóny začaly ve čtvrté městské části fungovat 1. července 2018. Nejsou ale na celém území, fungují pouze v některých částech.

„Na příští rok zatím rozšiřování zón nepřipravujeme, nicméně plánujeme u některých udělat revizi. Existují lokality, kde ani zóny nepomohou, protože obyvatel je víc, než kolik míst získáte vyznačením modré zóny,“ řekl Kubín.

V případě podoby a budoucnosti zón bude podle starosty záležet na tom, jaká vznikne koalice na magistrátu. „Čekáme, jak to dopadne na magistrátu, protože koalice Spolu (ODS, TOP 09 a KDU-ČSL) chce připravit nový koncept parkování v Praze. Já se kloním ke změně, ale bude záležet, jak se k tomu postaví nová koalice,“ uvedl Kubín.

Revize by se měla týkat zón zejména na sídlištích, kde je počet aut vyšší než míst v nich. Kvůli tomu vedení radnice zvažuje možnost výstavby lehkých parkovacích domů se stěnami porostlými zelení, které jsou využívány třeba v Rakousku. „Jejich stavba nemusí být cenově náročná, nejednalo by se o žádná ´betonová monstra´. Musíme si na to ale udělat studii,“ řekl Kubín. Domy by mohly být na sídlišti Krč, na Spořilově nebo na Novodvorské.

Situace s nedostatkem parkovacích míst byla ve čtvrté městské části dlouhodobě špatná zejména podél trasy metra C, tramvajových linek v Nuslích a Podolí a v ulicích sousedících s Prahou 2 a 5, kde zóny fungovaly předtím. Praha 4 je proto v roce 2018 zavedla na části svého území. Rozšířeny byly v prosinci 2019 o další místa, například na Dobešku nebo na Ryšánku a v okolí Zeleného pruhu.

Zóny se v hlavním městě v moderní podobě poprvé objevily v roce 1996 v části Prahy 1, kde se snaha o regulaci dopravy objevila už v roce 1982. Následně byly rozšířeny a fungují v Praze 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 16 a 22. Na parkovném vybere magistrát ročně okolo půl miliardy korun.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných