RECENZE: Range Rover Evoque P270e S. Stylový a elektrifikovaný kompakt

12. 10. 202519:06
RECENZE: Range Rover Evoque P270e S. Stylový a elektrifikovaný kompakt
foto: Jan Horský pro PrahaIN.cz/Range Rover Evoque P270e S

Range Rover Evoque je dlouhodobě jedním z nejstylovějších kompaktních SUV na trhu, zároveň také pomyslnou základní vstupenkou mezi vozy této prémiové automobilky. Nám se aktuálně do týdenního testu dostal modernizovaný Evoque, modelový rok 2025, osazený plug-in hybridním pohonným ústrojím nově označovaným jako P270e.

Nejmenší zástupce z portfolia pak stejně jako jeho větší sourozenci nabízí svým zákazníkům propracovaný minimalistický design, skvělé vnitřní zpracování, pokročilé technologie, dále také komfortní jízdní projev a více než obstojné terénní schopnosti. 

Exteriér – robustní proporce a jednoduché linie 

Aktuální a jasně rozpoznatelný designový směr vozů značky Range Rover se propisuje do většiny nabízených modelů včetně testovaného Evoqu. Hlavní roli zde hrají vyvážené proporce kombinované s velmi prostými základními liniemi vozu. 

Zcela typický je pak boční profil, který je tvořen jasnou horizontální linkou oddělující robustní spodní partii vozu od dynamicky střiženého prosklení, které je podpořeno elegantně se svažující a nízkou siluetou střechy. 

Pojednání přední partie navazuje na avizovanou jednoduchost základních linií, výrazný pohled vozu propůjčují velmi úzké světlomety, které jsou efektně protažené hluboko do jeho bočních partií. V rámci poslední modernizace se Evoque dočkal nové struktury přední masky. Horizontální proříznutí karoserie se pak odehrává také v rámci zadní partie, do této části jsou integrovány zadní lampy včetně výrazného označení automobilky. 

U testovaného kousku bych rád vyzdvihl lakování karoserie, příplatková barva Corinthian Bronze (+ 25 723 korun) působí nadčasově a k aktuálnímu designu vozů Range Rover nebývale sedí.  

Interiér – výrazné zjednodušení, kvalitní zpracování a komfort 

V rámci poslední modernizace se interiér dočkal výrazného zjednodušení, převážně pak v úbytku klasických ovladačů. Po vzoru svých větších sourozenců působí nyní palubní deska příjemně minimalistickým dojmem. Její rozvržení je celkem tradiční, do dvou základních partií ji dělí jednoduchý horizontální pás s integrovanými výdechy klimatizace. 

Novinkový je také dotykový displej palubního infotainmentu (o velikosti úhlopříčky 11,4“), v rámci kterého se aktuálně ovládá většina nastavení vozu. Displej palubního infotainmentu je nejen velice elegantně integrován do palubní desky, ale nabízí také výborné grafické prostředí. Obdobně dobře je graficky zpracovaný také displej umístěný v rámci plně digitální kapličky přístrojů před řidičem. 

Vrcholně elegantním a minimalistickým dojmem působí také celý středový tunel, který příjemně navazuje na avizovaný displej palubního infotainmentu. Dominantou celé této „uhlazené“ partie je volič automatické převodovky, který splňuje nejen požadavky estetické, ale také ergonomické, a výborně padne do ruky.    

Chválit musím také multifunkční volant, jeho velmi dobré zpracování, příjemně působí i jeho poměrně velký obvod, který podtrhuje celkově pozitivní pocit z řízení tohoto vozu. Ideální je také pozice ovladače, v rámci volantu, aktivujícího jízdní asistenty na displeji palubního infotainmentu. Deaktivace tradičně „otravných“ asistentů je tak opravdu rychlá.   

Stran vnitřní prostornosti se musíte připravit na to, že zadní sedadla jsou pro dospělé trochu stísněná (převážně pak v prostoru pro kolena) a kufr (472 l základního objemu) také není zrovna obří. To je jednoduše daň za kompaktní design.

Tříválcový plug-in hybrid

Testované plug-in hybridní pohonné ústrojí je i v roce 2025 věrné osvědčenému schématu, základ P270e (dříve P300e) tak tvoří přeplňovaná benzínová tříválcová motorizace Ingenium o objemu 1,5 litru spolupracující s osmistupňovou automatickou převodovkou, elektromotorem umístěným v rámci zadní nápravy a také baterií o kapacitě 14,9 kWh (využitelných cca 12 kWh). 

Samotný elektromotor disponuje výkonem 80 KW, společně s přeplňovaným tříválcem se dostáváme na systémový výkon 198 kW (269 koní) s hodnotou točivého momentu dosahující 540 Nm. Plug-in hybridní Evoque si tak po modernizaci výkonově lehce pohoršil, stovku nyní zvládne za „papírových“ 6,8 vteřiny a maximální rychlost má omezenou na 190 km/h.   

Technické údaje doplním ještě o parametry týkající se dobíjení vozu, zde musím plug-in hybridní Evoque pochválit za možnost rychlého DC nabíjení (výkonem až 32 kW) v rámci kterého se z 0 na 80 procent dostanete za cca 30 minut. V případě domácího nabíjení jsme na hodnotách okolo 7 hodin a AC nabíjení (při výkonu 7 kW) trvá okolo 2 hodin.   

Můj počáteční pesimismus z tříválce pod kapotou Range Roveru se, přiznám, celkem rychle vytratil. Plug-in hybridní Evoque totiž přichází se značnou porcí elektrifikovaných kilometrů, které skvěle sedí k výborně odhlučněnému interiéru. Jízda s plug-in hybridní verzí je tak příjemně tichá a návykově komfortní. Tříválcová motorizace je navíc velmi dobře odhlučněna a dává o sobě vědět pouze při větší poptávce po výkonu. 

Range Rover Evoque P270e se tak nejlépe cítí v městském prostředí, kde je tento systém pohonu jednoduše nejúčinnější. Volit můžete mezi čistě elektrickým nebo hybridním jízdním režimem, dále je zde volba režimu Save umožňující uchovat elektrickou energii k pozdějšímu použití. Plug-in hybridní pohonné ústrojí zcela očekávaně vedle klasického hybridního režimu umožňuje Evoqu jízdu také v čistě elektrickém režimu. Zde se pak v závislosti na podmínkách pohybujeme s reálným dojezdem v rozmezí 45 - 50 km, což je uživatelsky celkem pozitivní údaj.  

Nízký stav nabití baterie znamená, že se vůz přepíná do klasického hybridního režimu, v rámci kterého si vůz uchovává adekvátní dávku elektrické energie, a to i pro pohon zadní nápravy, o který se stará pouze elektromotor. Hybridní režim Evoqu je pak celkem schopný a při šetrném zacházením s plynovým pedálem povolává benzínový tříválec do akce s celkem slušnou prodlevou. V městském prostředí tak lze ujet mnoho „elektrických“ kilometrů a tlačit spotřebu spalovací motorizace směrem dolů. Mimo město je to tradičně horší, do akce jde hlavně přeplňovaný tříválec, kterému se snaží elektromotor adekvátně vypomáhat, i tak se ale mimo město dostáváme na průměrnou spotřebu okolo 8,0 litrů na 100 ujetých kilometrů.  

Z hlediska podvozku se jedná o klasiku, Evoque nenabízí vzduchový podvozek, vpředu tak disponuje vzpěrami McPherson s vinutými pružinami, vzadu pak víceprvkovým zavěšením. Díky 20“ diskům s vyšším profilem pneumatiky funguje podvozek příjemně komfortně. Pohon všech kol je ovládaný systémem, který průběžně vyhodnocuje trakční podmínky, a umí tak rozdělit kroutící moment mezi jednotlivé nápravy. Pro ostřejší průjezd zatáčkami zde máme systém Torque Vectoring by Braking, který pro lepší průjezd dokáže efektně přibrzdit vnitřní kolo.   

A nebyl by to Range Rover, kdyby se bál terénu, a tak i model Evoque nabídne krátké převisy karoserie, vyšší světlou výšku, samostatné terénní jízdní režimy, snímač brodivosti nebo velmi propracovaný 360stupňový kamerový systém, dále zde máme systémy jako All-Terrain Progress Control (ATPC) nebo Terrain Response 2, které se automaticky postarají o přerozděleni síly mezi jednotlivá kola, vše pak pro zdolání výzev mimo zpevněné komunikace. Terénními schopnostmi tedy i nejmenší Evoque jednoznačně disponuje, jsem však přesvědčen, že ho ve většině případů budeme vídat spíše jako městskou stylovku.  

Závěrem

Bohatě vybavenou „základní“ variantu S pořídíte od 1,4 milionu korun, druhý výbavový stupeň Dynamic SE pak od 1,6 milionu korun a vrcholné provedení Autobiography startuje na částce 1,9 milionu korun včetně daně. 

Plug-in hybridní Range Rover Evoque bude výbornou volbou pro ty, kteří chtějí prémiové kompaktní SUV s jedinečným designem, skvěle zpracovaným interiérem a jejich revírem bude převážně město, kde se nejvíce projeví přednosti právě elektrifikovaného pohonného ústrojí. Jízda v čistě elektrickém režimu pak navíc adekvátně dotváří komfortní atmosféru panující na palubě tohoto kompaktního SUV. 

Pokud vám tedy nevadí menší prostor vzadu, počítáte s pravidelným dobíjením a víte, za co si v Range Roveru říkají takové peníze, může pro vás být plug-in hybridní Evoque výbornou volbou. 

Hodnocení

cena x výkon: 8 hvězd

kvalita zpracování: 9 hvězd

bezpečnost: 9 hvězd

jízdní vlastnosti: 8 hvězd 

 

Motor

Typ motoru: zážehový řadový tříválec

Válce: 3/12

Zdvihový objem (ccm): 1498

Provozní vlastnosti

Maximální rychlost (km/h): 190

Zrychlení 0-100 km/h (s): 6,8

Spotřeba – město/mimo/kombi (l/100km): 1,5 komb.

Emise CO2 (g/km): 34 g/km

Rozměry a hmotnosti

Zavazadelník - sedadla/sklopená: 472/1156

Objem nádrže (l): 57

Rozměr pneu: 235/50 R20

Vnější rozměry

Délka (mm): 4371

Šířka (mm): 1895

Výška (mm): 1649

Rozvor (mm): 2660

 

 

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných